Bár az autós szakmából többen is kétségeiket fejezték ki azt illetően, hogy a pár évvel ezelőtti retrohullámot meglovagoló MINI képes lesz-e tartós vonzerőt gyakorolni vásárlókra, az újabb és újabb eladási adatok nem támasztják alá ezen aggodalmakat. Ez pedig főleg annak köszönhető, hogy a tulajdonos mindig előrukkol valamivel, ami nagy hullámokat vet a szaksajtóban, felcsigázva ezzel márka iránti érdeklődést.
Most például azt találták ki, hogy kihoznak egy, a Rolls-Royce stílusában felöltöztetett MINI-t. Az ötlet elsőre talán bizarrnak tűnik, noha a kisautó – igaz, nem közvetlenül – egyszer már kapcsolatba került a Rolls-Royce-szal: évtizedekkel ezelőtt a patinás, a luxus márkának is dolgozó angol Hooper cég készített neki egy különleges karosszériát. A BMW azonban ezúttal sokkal tovább ment – tehette, hiszen egyrészt a MINI, elődjével ellentétben, immár egyértelműen a prémium kategóriába pozícionált, másrészt pedig a Rolls-Royce is a birtokában van már jó pár éve.
|
|
Alapnak a kitűnő MINI Cooper S-t használták fel, persze igen átgondolt módon: míg a lökhárítókat meghagyták, addig a motorháztetőn lévő kopoltyú eltűnt. A határozottan, ugyanakkor mértéktartóan alkalmazott krómdíszítés, a Rolls-Royce szakemberei által kikevert Diamond Black metálfényezés (opcióként a MINI választékában megtalálható Reef Blue metálfény is választható), valamint az exkluzív könnyűfém keréktárcsák által megteremtett elegáns összhatást így semmilyen nem oda illő elem nem zavarja meg.
|
A krómozott kilincs meghúzása után fényűző enteriőr tárul fel: az üléseket, a műszerpult alsó részét, a középkonzolt, az ajtóbetéteket, valamint a tetőoszlopokat finom Corn Silk bőr borítja, a műszerfalat és az ajtóbehúzókat pedig valódi, erezett diófabetét díszíti – és ez még csak a leglátványosabb része a dolognak. A Rolls-Royce belső dizájnért felelős vezetője, Alan Sheppard által vezetett csapat a részletekre is kiemelt figyelmet fordított: a bent ülők lába alá süppedős, igazi báránygyapjúból készült szőnyegek kerülnek, a tetőn, a napellenzőkön, valamint a csomagtér oldalfalain a Rolls-Royce-tól származó, pazar minőségű kasmírszövet feszül, a középkonzolon és a kormányon lévő kapcsolókat pedig zongoralakk-borítással látták el. A tervezőknek arra is volt gondja, hogy a nagy sebességmérő óra tipográfiáját a luxusmárka stílusához igazítsák.
A luxus MINI alapfelszereltsége is gazdagabb lesz a megszokottnál, hiszen az tartalmazza egyebek mellett a Harman Kardon hifit, az automata klímaberendezést, a parkolóradart, valamint a xenon fényszórókat.
A műszaki tartalom megegyezik a MINI Cooper S modellével, így a motorháztető alá a jól ismert 1,6 literes, 184 lóerős, 240 Nm-es nyomatékú motor kerül, amely 7 másodperces 0–100-as sprintet, valamint 228 km/órás végsebességet tesz lehetővé. Az erőforráshoz alapáron hatfokozatú manuális sebességváltót társítanak, de az extralistán természetesen megtalálható lesz az ugyancsak hatfokozatú automata szerkezet is.
A Rolls-Royce központja után MINI Cooper S Goodwood Edition nevet viselő modell – az eddig leírtakból következően – természetesen igen drága lesz: Nagy-Britanniában nagyjából 50 000 fontos vételárat jósolnak (jelenlegi árfolyamon kb. 15 millió forint). Az autó nemcsak ezért lesz ritka látvány az utakon, hanem azért is, mert összesen 1000 példányt kívánnak belőle készíteni a MINI oxfordi üzemében. A forgalmazás a tervek szerint 2012 tavaszán kezdődik meg.
(Az Auto Car nyomán)
|