Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/component/content/article/104-Intelligencia

SAAB 9-3 Sport Sedan TTiDS Aero

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.

Legújabb twittek

Új generációs önvezető autó a Toyotától https://t.co/qZR1Zi4CR2

Meglepő betűvel jön az új magyar rendszám https://t.co/MMMubnaPVC https://t.co/Ij2FL8uUcb

Nem elég, hogy gagyi, de még ez is. https://t.co/15FCEqFvpw

5 új autó segíti kerületünk rendőreinek munkáját! #pestszentlőrinc #pestszentimre #közbiztonság #rendőrség #autók… https://t.co/th90eZE55M

Az előző év azonos időszakához képest 11 százalékkal több, 10 832 személyautót helyeztek forgalomba 2017... https://t.co/exsdLpz2k8

Tetszett egy videó (@YouTube): https://t.co/2bycbNkXq4 – AZ ÚJ AUTÓ! 😱

Grand Theft Auto V online Egy új üzlet kezdete.: https://t.co/HUpXCnbwdr @YouTube által

Krakkóban és a Tátrában fotózták az új luxuslimuzint. https://t.co/aPIsdDQgYG

Négy autó az első rajtsorban? Több izgalom vagy több baleset? https://t.co/xzfwSxpqDX

Annak, aki felhajt az autópályára, tisztában kell lennie azzal, hogy az új esztendőtől több változás is életbe... https://t.co/igHnEhY4Aa

A Rockstar közleménye szerint a GTA Online saját rekordot döntött. Ennek örömére egy új, igen dögös járgánnyal... https://t.co/X9R6ARg3ZC

Grand Theft Auto V Új Főnök van a városban.: https://t.co/bBJitvi5Z6 @YouTube által

@42mazsi @butcher__51 @adrianszpi @Tesla 18 éves az autóm, egy Acura TL 3.2 V6. Sokáig rágódtam egy új 4-es BMW vá… https://t.co/9oftBQWfiT

Nu megjött a jóváhagyás és idén lesz új autó :)

Új rekordot állít fel ezzel a BMW. https://t.co/WROP18Bgov

Az F1-es csapat "új" emblémát kapott. https://t.co/m7laj2xv1S

Sokáig nem hittem benne, hogy képes leszek megszervezni és teljesíteni a Grand Theft Auto Online Criminal Mastermin… https://t.co/8bTjoDUUQN

Új autó költségmentesen?Nyaralási lehetőség?Passzív jövedelem?Váltsd valóra álmaid!https://t.co/cLbhR77Q34 itt meg… https://t.co/Xp7ed46hzq

Erről tudjatok: "...ha valaki felhajt egy olyan fizetős útra, amelyre nem rendelkezik jogosultsággal, akkor 60 perc… https://t.co/rgP3ecFsp4

Keresés
2014. február 14.
keresés



SAAB 9-3 Sport Sedan TTiDS Aero
2008. október 14. 12:16

A svédek nem akarnak mindenáron kitűnni. Attól sem esnek kétségbe, ha az olimpián történetesen egy aranyérmet sem szereznek a sportolóik. Beérik annyival, hogy országuk ma is a legélhetőbbek egyike a világon, ahol a középpontban az ember áll.

 

Ez az intelligens humánum jellemzi autóikat is – ha azok már nem is teljesen az övéik, hiszen mind a Volvo, mind Saab egy-egy világkonszern része immár. A szigorú gazdasági törvényszerűségek szabta kereteken belül azonban igyekeznek minél többet megtartani a jellegzetes skandináv életérzésből, amely autóikat népszerűvé tette világszerte.

Ez talán a Volvónak sikerült jobban, a Saab sajnos többet veszített egyediségéből. Ez igaz volt a 9-3 Sport Sedanra is 2002-es megjelenésekor: a modell ugyan kétségkívül esztétikus volt kívül-belül, ahhoz viszont nem volt elég attraktív, hogy kapkodjanak érte a vásárlók. Bár az alapforma megmaradt, a 9-3-as modell legújabb kiadását lényegesen egyénibbre formálták a dizájnerek. Különösen az eddig meglehetősen semmilyen orr sikerült jól, amelynek minden részlete telitalálat. Rendkívül szép és dinamizmust sugárzó a fémbetétes lökhárító, gyönyörű a krómkeretes, hármas osztatú hűtőrács. A határozott kiállást tovább erősítik a merész vonalú első lámpák is, amelyeknek felső élén LED-szemöldök világít. Látványos megoldás, amelynek értékén csak kicsit ront, hogy hasonlót már láthattunk más márkák esetében. Teljesen egyedi azonban a motorháztetőn körbefutó, lekerekített él, amely a yachtok világát idézi.

Oldalról lényegében maradt minden régiben, leszámítva az elölről és hátulról beúszó lámpatesteket. No meg az Aero szinthez járó új, 17 collos Anniversary fantázianevű keréktárcsákat, amelyek párjukat ritkítóan mutatósak. A legmagasabb, hangsúlyosan sportos felszereltségi szint természetesen tartalmazza a küszöbtoldatokat is, amelyek nagyon jól illeszkednek az összképbe.

A far igazi dizájnműremek. Nagyon jól formázott a hátsó lökhárító, amely alatt mindkét oldalon van egy-egy kipufogóvég. A legszebb azonban hátsó lámpa feketével keretezett, jégszerű burája, amely különösen a Snow ezüst metálfényezéssel érvényesül.

Az utastér éppen olyan megnyerő, mint a külső. Itt sincs egyetlen ízléstelen, eltúlzott részlet sem. Mutatósak és kiválóan formázottak a bőr-szövet kárpitozású – elöl elektromosan állítható, a vezető esetében memóriás – ülések, de elsőrangú tervezői ízlésről árulkodnak az ajtóbetétek is. A megfelelő anyagminőségű, kéttónusú műszerfal az elődök formavilágát igyekszik követni. Megtartottak hát néhány jellegzetesen saabos megoldást, mint amilyen például a joystick-szerűen állítható szellőzőrostély. Az egyszerűsítéssel viszont egy kicsit mintha túllőttek volna a célon: bár a rádió kezelőpanelje önmagában egészen jó, kár, hogy a GM konszern más, sokkal olcsóbb modelljeiben is gyakorlatilag ugyanezt találjuk. Ez még elmegy, de a kétzónás automata klíma forgatógombjai, és az azok körüli, túl nagy csupasz műanyag-felület már méltatlanok egy kissé a prémium kategóriában. A modellfrissítés előtt ezek a részletek lényegesen eredetibbek voltak, a GM tehát rossz helyen spórolt. Az Aero fémbetétes, bőrborítású kormánya viszont nagyon szép és jó fogású, és szerencsére meghagyták a virtuóz pohártartót is.

A Saab vezetése nagyon komfortos. Ez nemcsak a kényelmes ülésnek köszönhető, hanem jó néhány, apróságnak tűnő, ám a gyakorlatban annál fontosabb részletnek is. Ezek közé tartozik a nagyon kellemes zöld háttérfény a műszerfalon, vagy az esti vezetésnél csak a legfontosabb információkat megjelenítő Black Panel funkció. Az alapfelszereltséghez tartozik az úgynevezett ComSense rendszer, amely kanyarodás, fékezés vagy előzés során késleltetve juttatja el a különböző rendszerüzeneteket a vezetőnek, hogy azt semmi ne zavarja a manőver végrehajtása során. Mindemellett nagyon finoman, kulturáltan működnek az ergonomikusan elhelyezett kezelőszervek.

A helykínálat elöl teljesen megfelelő, hátul azonban magasabb utasoknak már kicsi lehet a lábtér. A csomagtartó sem számít rekordernek 425 literes befogadóképességével, igaz, egy prémium sportszedánnál általában ez csak sokadik szempont.

Az autót nagyon jól mozgatja a 180 lóerős, 400 Nm-es nyomatékkal rendelkező, kétlépcsős turbófeltöltővel szerelt dízelmotor. A gyorsulás százra 8,4 másodpercig tart, de impozáns a 225 km/órás végsebesség is. A gyorsítókészség nagyobb sebességnél is kiváló, ami a jó kiosztású, pontos hatfokozatú manuális váltó érdeme is. Motorhang csak hidegen, alapjáraton hallható, autópályán viszont csendben teszi a dolgát az erőforrás. A gyár 5,8 liter/100 kilométeres átlagfogyasztást ad meg, amely több mint elfogadható egy ilyen teljesítményű autótól. A Saab futóműve elmarad a prémium középkategória átlagától, mert ugyan stabil, de túlságosan keményre hangolt.

Saabról lévén szó, magától értetődő a legmagasabb színvonalú biztonság. Már az alapfelszereltség is tartalmazza a hat légzsákot, a SAHR II. elnevezésű, díjnyertes aktív fejtámlákat, a menetstabilizálót, a kipörgésgátlót. Mindezek mellett a karosszériát a biztonsági szempontokat messzemenően figyelembe véve alakították ki, de kitűnőek a fékek, és mintaszerűek a kiváló fényerejű xenon fényszórók is. Az EuroNCAP törésteszten a Saab 9-3 Sport Sedan természetesen simán megkapta az öt csillagot.

A Saab 9-3 TTiDS Aeróért 9 545 000 forintot kérnek, ami nem kevés, de a kategóriában még így is kedvező a vételár. Főleg, hogy a felszereltség gyakorlatilag mindent tartalmaz az elektromos ülésállítástól kezdve a xenon fényszórókon, esőszenzoron, parkolóradaron és ülésfűtésen át egészen a 17 collos könnyűfém keréktárcsákig. Jócskán maradnak még opcionális tételek, amelyek jelentős részét csomagban lehet megvásárolni. Ezek közé tartozik például a mindenképpen hasznos, 399 000 forintos Business csomag, amely a hatlemezes CD-váltón és 11 hangszórós, gyönyörűen szóló Bose Surround hangszórórendszeren kívül integrált Bluetooth telefonrendszert tartalmaz. Csomagban kapható a magyar nyelven utasításokat adó navigációs berendezés is, amely így legkevesebb 799 000 forintba kerül. A bőrkárpitot 249 000 forint ellenében kapunk, ami nem mondható soknak, ellentétben a hatfokozatú Sentronic váltó 599 000 forintos árával, amelyhez jön még további 79 000 forint, ha a kormányról is szeretnénk kapcsolni a fokozatokat.

A Saab 9-3 megannyi jó tulajdonsága ellenére nem túlságosan gyakori látvány mifelénk. Ennek részben talán az az oka, hogy presztízse nem éri el a német riválisokét. Mindez sajnos meglátszik az értékvesztésen is. Olyanoknak ajánlható tehát, akik az újraértékesítési szempontok helyett inkább az egész autót átható skandináv intelligenciát és a rokonszenvesen attraktív dizájnt értékelik.


SAAB 9-3 Sport Sedan TTiDS Aero
 
Újautó-kereső
Részletes keresés
Márka:
Modell:
Üzemanyag:
Kategória jellege:
Karosszéria:
Listaár: -

Alkupon: jó alku - sok kupon