Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/component/content/article/147-ferrai-599-gtb-fiorano

Ferrai 599 GTB Fiorano

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.

Legújabb twittek

A mesterséges intelligencia központi szerepet fog játszani az új járműgeneráció vezérlése során. https://t.co/LyN8g6Rbvx

Októberben 7,3 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban https://t.co/J80DowozEQ

Kémfotósok helyett a gyáriak mutatják meg az új DBX-et. https://t.co/Jpmz5aD1cG

Halad, közeledik, jön felénk. https://t.co/wnLpr3z85p

Választhatsz új #autó vagy 6 millió #forint. Neked melyikre van szükséged?❓⤵️⤵️⤵️ https://t.co/sItmrtgmjJ ‼️👨‍🏫 https://t.co/sItmrtgmjJ

Ez pont jó ilyen hajnali bejegyzésnek. https://t.co/7vUzMUC3nJ

Jól hazavágja majd néhány kis apartman forgalmát a technikai forradalom. “Azzal, hogy egyre több önvezető autó jel… https://t.co/JzwG20YrN1

Schumacher Racing szállítmány érkezett, elsősorban 1/10-es buggy gumik mindenféle verzióban, ismét jött az új Fusio… https://t.co/hgOehDFG31

Választhatsz új #autó vagy 6 millió #forint. Neked melyikre van szükséged?❓⤵️⤵️⤵️ https://t.co/sItmrtgmjJ ‼️ https://t.co/sItmrtgmjJ

Választhatsz új #autó vagy 6 millió #forint. Neked melyikre van szükséged?❓⤵️⤵️⤵️ ‼️ https://t.co/sItmrtgmjJ https://t.co/sItmrtgmjJ

Választhatsz új autó vagy 6 millió forint. Neked melyikre van szükséged?❓⤵️⤵️⤵️ https://t.co/HIOicu9n6M ‼️ https://t.co/HIOicu9n6M

Dán minimalizmus, vagy formabontó új elektromos autó? #electriccars #SIN #TinyEV #EV https://t.co/HMU3R7xq6d

Utolsó finomítások az új csúcsmodellen. https://t.co/US3l1AySnp

1997-ben a Prius volt a világ első hibrid elektromos autója. https://t.co/zINhk7vE8b

@klarky75 @ottoolah Amugy, az hogy ki kit erez meg a kocsin a hibakbol az egyeni. 400k km es 8-10 auto huzamosabb h… https://t.co/P7nsxUFmNG

Ezzel az autóval gond nélkül haza is autózhat bárki, miután káprázatos időeredményeket ért el a pályán. https://t.co/npPaVG2aZ6

I liked a @YouTube video https://t.co/jL73lEgoUM Meglett az új autó 👍 ...és le is robbant 😂

Meglett az új autó 👍 ...és le is robbant 😂: https://t.co/YNrlHaGAe6 via @YouTube

I added a video to a @YouTube playlist https://t.co/YNrlHaoYPw Meglett az új autó 👍 ...és le is robbant 😂

I added a video to a @YouTube playlist https://t.co/YNrlHaGAe6 Meglett az új autó 👍 ...és le is robbant 😂

Nem, ez nem egy 20 éves autó, egészen új https://t.co/6yY09B7WL9

Alan van der Merwe, az orvosi autó sofőrje és Dr. Ian Roberts, az FIA főorvosa mesélt az Új Szónak a legújabb F1-es… https://t.co/c77JLRuoqb

Új autó, sminkcuccok, és online is tülekedhetsz a boltokban! https://t.co/IHfE4CFHzC

Azóta, hogy közelebb vagyok a 30-hoz, mint a 20-hoz, új gondolatok kezdtek el foglalkoztatni: - Kéne jogsi (nyáron… https://t.co/orvV9fwUDL

Még ebben a hónapban bemutatják az új generációt, és most megnézheted, hogyan tesztelték. https://t.co/CwtMwMnm2G

10 hónap alatt 120 ezer új autó került forgalomba https://t.co/2YD7JN8wQI

A lagúnák fővárosában az új BMW. https://t.co/w1tsn3qDfx

Keresés
2014. február 14.
keresés



Ferrai 599 GTB Fiorano
2008. december 11. 09:28

A Ferrari 599 GTB Fiorano az olasz sportautógyár történetének egyik legizgalmasabb modellje. Az 575 M Maranellót felváltó autót 2006-ban mutatták be. Az 599-es szám a motor űrméretére utal, ami 5999 köbcentis, a GTB (Gran Turismo Berlinetta) a kategóriára utal, a Fiorano szó pedig a Ferrari tesztpályájának a neve.

 

A Pininfarina-stúdióban álmodták meg az 599-es vonalait, és a modell a Ferrarihoz méltóan fantasztikusan néz ki. Nagyon szép a hosszú, lágyan ívelt orr, a szép domborulatokkal, a visszafogottan elegáns lámpákkal, hátulról pedig klasszikus Ferrarikat idéz az 599-es. A sok-sok, szélcsatornában töltött órának köszönhető a rendkívül alacsony légellenállási érték, ami 0,336 szám szerint. A légterelőknek több funkciója van, és feltűnnek a Forma-1-ben kikísérletezett elemek is az autón.

A beltér éppen úgy kifinomult, mint az autó külseje: elegáns műszerekkel, szép formájú légbeömlőkkel, gombokkal ragadja meg a tekintetet. Persze a lényeg az, hogy a sofőr a lehető legjobb pozícióban ülhessen a kiváló ülésben, hiszen egy ilyen erejű autó kézben tartásához már ez is elengedhetetlen. Meglepő módon a gran turismo kategóriájú kétszemélyes sportkocsi, még egy elfogadható méretű 330 literes csomagteret is kapott, de még pár tároló rekesz is jutott bele- mint egy hétköznapi használatra szánt autóba. Közvetlen elődjénél az 599-es árnyalattal könnyebb, mivel speciális anyagokat is felhasználtak hozzá, de a merevsége így is kimagasló. A motor és a differenciálmű is középre került, így a két tengely között van az autó tömegének legnagyobb része.

A majdnem hat literes V12-es motor 620 lóerős, ezzel a legerősebb sorozatban gyártott motor a Ferrarik utcai modelljeinek történetében. Nyomatéka is brutális, 608 Nm. Az autó a gyár adatai szerint ezzel a motorral akár a 330 km/órás sebességet is képes elérni, százra 3,7 másodperc alatt gyorsul fel, míg a 200 km/órás sebességet 11 másodperc alatt éri el. Még arra is ügyeltek, hogy milyen hangokat ad ki a motor indításkor! Az automata sebességváltó megoldása szintén a Forma-1-ből lehetne ismerős, villámgyors, gombnyomással működik, de létezik hat fokozatú manuális váltó is. Az alapfelszereltséghez tartozó fékek sem hétköznapiak, míg a CCM betűk a Carbon Ceramic Material fékeket takarják- ezek a különleges anyagú fékek extraként rendelhetőek.

Mégis, rendkívüli teljesítménye ellenére a Ferrari 599-et nem csak autóversenyzők tudják kezelni. Enyhe alulkormányzottsága sokkal jobban megfelel az átlagos autósnak. A súlyelosztás a két tengelyen közel fele-fele arányú, ideálisnak mondható. A futómű természetesen minden szempontból a csúcstechnikát képviseli, versenypályán vagy kanyargós hegyi utakon egyaránt kiválóan teljesít. Minderről a különleges Magnetorheological Suspension Control nevű rendszer gondoskodik. Ez egy teljesen új megoldású lengéscsillapítót takar, amelyet villámgyorsan vezérel az elektromágnes.

A motor ereje gyakorlatilag felfoghatatlan a normál autókhoz szokott vezetőknek, hiszen bármekkora sebességnél képes szinte ugrásszerű gyorsításra. Az 599-ben is van Manettino üzemmódkapcsoló, ám annak továbbfejlesztett, Manettino Evoluto változatát kapta meg. Ez a berendezés szolgál arra, hogy az autó viselkedését a különféle időjárási- és útviszonyokhoz igazítsa. Így az autó lehet roppantul keményre hangolt és sportos, vagy egészen komfortos is.

Természetesen az autót fel lehet szerelni többféle extrával, amivel még komfortosabbá vagy izgalmasabbá válhat az autózás, és ezek ára már igazán nem oszt, nem szoroz. A több tíz millió forintot kóstáló Ferrari 599 vásárlói úgysem azok közül kerülnek ki, akiknek a legfontosabb szempont a vásárláskor a spórolás vagy a gazdaságosság.

Piaci bevezetés: 2006
Motorválaszték: 6.0 literes benzines

 


Ferrai 599 GTB Fiorano
 
Újautó-kereső
Részletes keresés
Márka:
Modell:
Üzemanyag:
Kategória jellege:
Karosszéria:
Listaár: -

Alkupon: jó alku - sok kupon