Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/component/content/article/147-ferrai-599-gtb-fiorano

Ferrai 599 GTB Fiorano

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.

Legújabb twittek

@Grion_ Jogsi dátuma, nem várt kiadás. . Majdnem hasonló értékbe került volna a beszakadt kuplung és váltó doboz cs… https://t.co/LfCeMKySyc

GTA Online: After Hours lesz a következő Grand Theft Auto: Online DLC hivatalos címe: https://t.co/xmwWZFnTXd Ez a… https://t.co/W3tJgMENJq

Megmutatták az új Suprát, csak még azt nem tudjuk, hogyan néz ki https://t.co/ogASSyhqgj

Minden harmadik eladott új autó SUV https://t.co/D9KfcsvidE

Nézd meg, hogyan tesztelik a prototípusokat Lesothóban! https://t.co/QeLJbLmEpm

Kitalálod, melyik márka Európa kedvence? #Privátbankár #újautó #autóipar https://t.co/UKysLd3e2q

RT @ottoolah: Nagymama: “Adél, képzeld el Madi elmagyarázta az összes lehetőséget az új autóban!” Adél (=feleségem): “Még én sem tudom az ö…

Nagymama: “Adél, képzeld el Madi elmagyarázta az összes lehetőséget az új autóban!” Adél (=feleségem): “Még én sem… https://t.co/oIxkvoimrT

Minden eddiginél izgalmasabb stílust, tágasabb teret és fejlettebb technológiákat kínál a közepes méretű családi au… https://t.co/GrAb8LWF3p

A környéken élők kérésére nyolcvan új parkolóhelyet építhetnek a Lomnici utcában. A Makkosháza és Tarján határán la… https://t.co/P5bkYDWQ85

RT @peterrovid: Új hobbim lett. Ha előttem kidob valaki bármit az autó ablakán, megelőzöm, beállok elé, és telibehúzom ablakmosóval. Ma Eon…

RT @peterrovid: Új hobbim lett. Ha előttem kidob valaki bármit az autó ablakán, megelőzöm, beállok elé, és telibehúzom ablakmosóval. Ma Eon…

A vétlen autó sofőrje véletlenségből feltalált egy új extrém sportot. https://t.co/E5UXtBVPk9

Csípőből hozta az 5 csillagot az új Leaf. https://t.co/wTlOwmdzDm

Vége a sze­re­lem­nek: Új tár­sat keres a ma­gyar szí­nész https://t.co/n0jlS3MNu2

RT @peterrovid: Új hobbim lett. Ha előttem kidob valaki bármit az autó ablakán, megelőzöm, beállok elé, és telibehúzom ablakmosóval. Ma Eon…

Új hobbim lett. Ha előttem kidob valaki bármit az autó ablakán, megelőzöm, beállok elé, és telibehúzom ablakmosóval… https://t.co/v7nu1VA24u

A 4C olyan hihetetlen élményt ad, amilyet csak nagyon kevés új autó tud. https://t.co/5V0CzNrjkp

Divo lesz a neve, elmondjuk, mit lehet még tudni róla. https://t.co/M37afbWhW9

Csonka András elszánta magát egy új "kapcsolatra", de előbb meg kell szabadulnia a régitől. 😉🚘 https://t.co/BfE3jFiHjY

AUTÓ !!! /: HITEL NÉLKÜL !:/ Hosszú távú bérautó konstrukció, alacsony bérleti díjjal, vásárlási lehetőséggel, pén… https://t.co/6xmlf7IHdQ

Új kenőanyagot vezet be a piacra a Shell. https://t.co/3QI3Qx6Xf4

Sportágaik legendás alakjairól emlékezik meg a hazai autó és motorsport 2018 július 13. és 15. között a hétvégén, P… https://t.co/8pyH2uYZg7

Keresés
2014. február 14.
keresés



Ferrai 599 GTB Fiorano
2008. december 11. 09:28

A Ferrari 599 GTB Fiorano az olasz sportautógyár történetének egyik legizgalmasabb modellje. Az 575 M Maranellót felváltó autót 2006-ban mutatták be. Az 599-es szám a motor űrméretére utal, ami 5999 köbcentis, a GTB (Gran Turismo Berlinetta) a kategóriára utal, a Fiorano szó pedig a Ferrari tesztpályájának a neve.

 

A Pininfarina-stúdióban álmodták meg az 599-es vonalait, és a modell a Ferrarihoz méltóan fantasztikusan néz ki. Nagyon szép a hosszú, lágyan ívelt orr, a szép domborulatokkal, a visszafogottan elegáns lámpákkal, hátulról pedig klasszikus Ferrarikat idéz az 599-es. A sok-sok, szélcsatornában töltött órának köszönhető a rendkívül alacsony légellenállási érték, ami 0,336 szám szerint. A légterelőknek több funkciója van, és feltűnnek a Forma-1-ben kikísérletezett elemek is az autón.

A beltér éppen úgy kifinomult, mint az autó külseje: elegáns műszerekkel, szép formájú légbeömlőkkel, gombokkal ragadja meg a tekintetet. Persze a lényeg az, hogy a sofőr a lehető legjobb pozícióban ülhessen a kiváló ülésben, hiszen egy ilyen erejű autó kézben tartásához már ez is elengedhetetlen. Meglepő módon a gran turismo kategóriájú kétszemélyes sportkocsi, még egy elfogadható méretű 330 literes csomagteret is kapott, de még pár tároló rekesz is jutott bele- mint egy hétköznapi használatra szánt autóba. Közvetlen elődjénél az 599-es árnyalattal könnyebb, mivel speciális anyagokat is felhasználtak hozzá, de a merevsége így is kimagasló. A motor és a differenciálmű is középre került, így a két tengely között van az autó tömegének legnagyobb része.

A majdnem hat literes V12-es motor 620 lóerős, ezzel a legerősebb sorozatban gyártott motor a Ferrarik utcai modelljeinek történetében. Nyomatéka is brutális, 608 Nm. Az autó a gyár adatai szerint ezzel a motorral akár a 330 km/órás sebességet is képes elérni, százra 3,7 másodperc alatt gyorsul fel, míg a 200 km/órás sebességet 11 másodperc alatt éri el. Még arra is ügyeltek, hogy milyen hangokat ad ki a motor indításkor! Az automata sebességváltó megoldása szintén a Forma-1-ből lehetne ismerős, villámgyors, gombnyomással működik, de létezik hat fokozatú manuális váltó is. Az alapfelszereltséghez tartozó fékek sem hétköznapiak, míg a CCM betűk a Carbon Ceramic Material fékeket takarják- ezek a különleges anyagú fékek extraként rendelhetőek.

Mégis, rendkívüli teljesítménye ellenére a Ferrari 599-et nem csak autóversenyzők tudják kezelni. Enyhe alulkormányzottsága sokkal jobban megfelel az átlagos autósnak. A súlyelosztás a két tengelyen közel fele-fele arányú, ideálisnak mondható. A futómű természetesen minden szempontból a csúcstechnikát képviseli, versenypályán vagy kanyargós hegyi utakon egyaránt kiválóan teljesít. Minderről a különleges Magnetorheological Suspension Control nevű rendszer gondoskodik. Ez egy teljesen új megoldású lengéscsillapítót takar, amelyet villámgyorsan vezérel az elektromágnes.

A motor ereje gyakorlatilag felfoghatatlan a normál autókhoz szokott vezetőknek, hiszen bármekkora sebességnél képes szinte ugrásszerű gyorsításra. Az 599-ben is van Manettino üzemmódkapcsoló, ám annak továbbfejlesztett, Manettino Evoluto változatát kapta meg. Ez a berendezés szolgál arra, hogy az autó viselkedését a különféle időjárási- és útviszonyokhoz igazítsa. Így az autó lehet roppantul keményre hangolt és sportos, vagy egészen komfortos is.

Természetesen az autót fel lehet szerelni többféle extrával, amivel még komfortosabbá vagy izgalmasabbá válhat az autózás, és ezek ára már igazán nem oszt, nem szoroz. A több tíz millió forintot kóstáló Ferrari 599 vásárlói úgysem azok közül kerülnek ki, akiknek a legfontosabb szempont a vásárláskor a spórolás vagy a gazdaságosság.

Piaci bevezetés: 2006
Motorválaszték: 6.0 literes benzines

 


Ferrai 599 GTB Fiorano
 
Újautó-kereső
Részletes keresés
Márka:
Modell:
Üzemanyag:
Kategória jellege:
Karosszéria:
Listaár: -

Alkupon: jó alku - sok kupon