Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/component/content/article/175-citroen-c6

Citroën C6

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.


Legújabb twittek

Keresés
2013. október 18.
keresés



Citroën C6
2009. január 07. 12:38

A francia autógyár felső kategóriás modellje már a látványával is meglepi az autókedvelőket, de kiváló tulajdonságai is figyelemre méltó autóvá teszik a Citroën C6-ot. A 2006-ban bevezetett modell eleganciájának, technikai megoldásainak és különlegességének köszönhetően méltán lett a korábbi klasszikus nagy Citroën modellek -mint például a DS- utódja.

 

Az autógyártás világában létezik egy hagyományosnak mondható vonalvezetés a felső kategóriás autóknál, és egészen az utóbbi évekig jellemzően hasonlítottak egymásra a topmenedzsereknek vagy magas rangú politikai vezetőknek szánt luxusautók. Némi változást hozott az, hogy több gyártó is extravagáns formai elemeket vetett be modelljeik egyedibbé tétele érdekében, de olyan messze senki nem ment, mint a Citroën. A C6 hosszú orrával, nyújtott, lapos sziluettjével, íveltségével, ferde hátával kilóg a sorból, és ez azt is eredményezi, hogy nyilvánvaló módon megosztja a közönséget. Van, aki számára taszító ez a forma, de nyilván sokan akadnak olyanok is, akiket lenyűgöz. Az elölnézet is sajátos, a logót idéző hűtőrács más Citroën modelleken is feltűnik, de a motorház két szélére elhelyezett, kisméretű fényszórók nagyon sajátos karaktert adnak. Hátul sem szokványosnak mondható lámpatestek kaptak helyet: kifejezetten keskenyek. A kipufogóvégek formája szögletes, az ablakokat diszkrét, de markáns krómkeret szegélyezi, a kontúrokban felsejlenek a klasszikus modellek arányai- a C6 formája egyedi, mégis elegáns.

A beltérben meghatározza a látványt a kormány mögött helyet kapó digitális műszerfal. Sokan vannak, akiknek nehezen megfogható okból hozzátartozik a műszerfalhoz a kör alakú műszerek és a vándorló mutatók világa- ők nem fogják szeretni ezt a modern megoldást. A középkonzol tetejére került a nagyméretű kijelző, ahol például a navigációs rendszer jelenítheti meg a térképet, míg magán a középkonzolon számtalan gombot lehet találni. Az autóban egyébként a felső kategóriához méltó minőségi anyagokat találni, az ülések formája, kényelme is kifogástalan. A hátul levő két ülés inkább fotelnek nevezhető, külön-külön lehet őket csúsztatni és dönteni az ajtón levő, opcionálisan rendelhető kezelőszervekkel.

A Citroën C6 háromliteres, V6-os benzinmotorja 215 lóerős, hat fokozatú szekvenciális automata váltót kapott. A közel két tonnás autót a kellő dinamizmussal mozgató erőforrás fogyasztása vegyes üzemmódban a gyári adatok szerint több, mint 11 liter. A 2.2 HDI biturbo dízelmotor kézi vagy automata váltóval társítható, az előbbi verzió fogyasztása 6,6 liter, míg az utóbbié 7,6. A 2.7 HDI biturbo motor 204 lóerős, és ehhez képest elég gazdaságosnak mondható a kilenc liter alatti fogyasztásával. A C6 elektronikusan szabályozott hidropneumatikus felfüggesztése biztosítja a terheléstől független állandó magasságot, és a sebességtől illetve az úttól függő ideális szabad magasságot.

A Citroën C6 a kategóriában elvárható extrákkal kapható már alap felszereltségi szinten is. Így az induló modellben is megtalálható a kétzónás automata légkondicionáló, a xenon fényszórók, az ESP és a kipörgésgátló, a kilenc légzsák, az elektromosan mozgatható külső tükrök, a könnyűfém felnik, illetve a CD-s rádió.

A C6 Business felszereltségi szinttől viszont több olyan extrát is kap a vásárló, amiről érdemes szót ejteni bővebben. A hologram kivetítős rendszer a sofőr által aktiválható, és bekapcsolása esetén a szélvédő elé, a látótérbe vetíti ki a legfontosabb információkat, mint a sebesség, vagy a navigációs rendszer által javasolt követendő útirány. Vezetés közben így folyamatosan az útra koncentrálhat a sofőr. A NaviDrive színes kijelzője hét hüvelykes, innen vezérelhető az összes hangeszköz, a mobiltelefon, illetve a hangfelismeréssel kiegészített navigációs rendszer is. Emellett fűthető ülések, öt irányban állítható memóriafunkciós vezetőülés, bőrkárpit, vizuális parkolóradar is jár ezen a felszereltségi szinten. A C6 Exclusive modellek pedig kanyarfényszórót, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és zajvédő, többrétegű oldalüveget kaptak.

A Citroën C6 az egyediségre vágyó luxusautó-használók választása lehet. Ez az autó más, mint a kategória többi modellje- ez egyszerre előny és hátrány is. Az ára viszont ebben a kategóriában nem riasztó, hiszen bő tíz millió forinttól indul, és egy jól felszerelt változatot is meg lehet kapni már 15 millió környékén.

Piaci bevezetés: 2006
Motorválaszték: 3.0 V6 benzines illetve 2.2 biturbo HDI és 2.7 biturbo HDI dízel

 


Citroën C6
 
Újautó-kereső
Részletes keresés
Márka:
Modell:
Üzemanyag:
Kategória jellege:
Karosszéria:
Listaár: -

Alkupon: jó alku - sok kupon