Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/component/content/article/27-bmw-x5-48i

Hol van az a régi srác… - BMW X5 4.8i

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.

Legújabb twittek

Meglepőt húzhat a maranellói istálló! https://t.co/TtIFkcYu0L

Csúcstechnológia! https://t.co/fd7o9tVxyY

SEN. online marketing szoftvereket gyártó és forgalmazó cég. Fix/hó ,új céges autó használat, ingyenes nyaralások… https://t.co/iaHQOF6QW8

Amikor lassan minden második új autó valamiféle SUV, nagyon nehéz igazán egyedi darabokat látni - például ilyet: https://t.co/0qi4IJ1wQT

Kabrió, ötajtós és pick-up is készülhetne a Suzuki apró terepjárójából. https://t.co/oLRTtkwK61

Tudtátok? https://t.co/MZa4HQpx5u

Úgy tűnik, a Ferrari megkötötte legfontosabb F1-es szerződését. https://t.co/qr9EP8Spdf

Meghajtani az új Rolls-Royce Phantomot az esőáztatta, apokaliptikus hangulatú svájci alpesi hágókon? Megfizethetetl… https://t.co/BxhbwITJHq

Új gépjármű átvétele -használt autó beszámítással- szakszerűen: https://t.co/nH7Gmqjrmy https://t.co/nH7Gmqjrmy

Tetszik? https://t.co/ZEhfPVxToj

Ezzel külsőre is teljes lesz az 530 lóerős luxuskupé. https://t.co/JXqz4OSH2e

Teljesítménye alapján ez már valódi „hot hatch”. https://t.co/3TtzOafcuq

A végletekig vitték a szögletesítést a Suzuki új terepjáróján. https://t.co/V98qIBCc6P

@bgeri @Zephyr_HU Jah! Beteszel egy Wunderbaum-t és kész. Lehetőleg új autó illat legyen ;)

Nyomkövetőt kap minden új autó Kínában https://t.co/fjPQOAG1ed

Legördült az első dual motoros Model 3 a Tesla új gyártósoráról | Autó https://t.co/Fp4Cr8h1Lo

Tetszett egy videó (@YouTube): https://t.co/r68PttxT4e – SEE MTA V3 Új autó bemutatás / labdák keresése

Tetszett egy videó (@YouTube): https://t.co/RHpGoAC8SB – SEE MTA V3 Új autó bemutatás / labdák keresése

Legördült az első dual motoros Model 3 a Tesla új gyártósoráról https://t.co/yNdKKLadRA

257-269 között lesz sorsdöntő 12 kör! Akkor Buemi új gumikkal üldözheti majd a 3 stintes kopott gumis Kobayashit az… https://t.co/N0Ns8bQQN5

Ez már maga az aranykor! Egy olcsóbb új autó árát alig száz év alatt össze lehet spórolni, és egy lakáshoz is csak… https://t.co/RTONXQ8pTO

Szerényen nőtt a forgalomba helyezett új autók száma májusban az EU-ban https://t.co/rzAKEcu62p

Ironikus: a Teslában leplezték le az új Toyotát. https://t.co/5wvrYYzuIk

Megújul a Suzuki Vitara. Jövő héten kezdődik az új "köteg" gyártása nálunk. Kb másfél, két hónap múlva kapható les… https://t.co/cJYzLqQyh2

#EXTRAVIDEÓ A szabályosan közlekedő autó sofőrje alig tudta elkerülni a frontális ütközést. Híradónak azt mondta, a… https://t.co/I4p2U4rHlX

Egy héten belül jön az új S60, akár Polestar kivitelben is. https://t.co/OdK4Mx1EeY

Nyomkövetőt kap minden új autó Kínában https://t.co/dAFXCYc8HU

Nyomkövetőt kap minden új autó Kínában #kína #rfid #rendőrállam https://t.co/gHxxtvCjwB https://t.co/jXy1QuDfrv

Keresés
2014. február 13.
keresés



Hol van az a régi srác… - BMW X5 4.8i
2008. augusztus 12. 10:17

A macho, két házzal arrébb, megnősült. Nincs motorbőgetés, se hangos, bombázóktól hemzsegő partik. Haját levágatta, mindennap borotválkozik és mindig jól öltözött. Szó nélkül tűri, amikor az asszony szombat délelőtt másodszorra küldi el a szupermarketba. Azt mondják, hogy amióta esténként a közeli divatos konditerembe jár edzeni, feltűnően megugrott a női bérletesek száma.

 

Valahogy az új BMW X5-ös is hasonló cipőben jár, mint az említett úriember. Az előző széria megjelenésekor zajos sikert aratott, és nemcsak azért, mert meghökkentő látványt nyújtott a BMW jelvény egy terepjárón. Bár bemutatásakor más gyártóknak is voltak hasonló funkciójú járművei, ez már ránézésre is jócskán kilógott közülük (a BMW azonmód létre is hozta számára a Sports Activity Vehicle kategóriát): nem rejtette véka alá, sőt büszkén mutatta erejét, gázadásra pedig hátborzongató üvöltés hallatszott a motorból és a hátsó kémények felől. A 2007-ben bemutatott új modell – bár szemmel láthatóan sok vonást örökölt elődjétől – egy más egyéniség. Emez is tekintélyes, erőt sugárzó, ugyanakkor lényegesen kifinomultabb megjelenésű. De abból ítélve, hogy milyen jól fogy a világ piacain, úgy tűnik, ezt a legtöbben egy cseppet sem bánják.

Már az előd minőségi belterére sem volt panasz, az új X5-ösé pedig még feljebb, és persze időben előrébb lépett. A műszerfal a legmodernebb BMW-s vonalhoz igazodik, akárcsak a kezelőszervek. Itt is megjelent a korábban sokak által kritikával illetett, ugyanakkor egyáltalán nem bonyolultan kezelhető és sokat finomított iDrive. Az utastér konfigurálhatósága minden kritikán felül áll, hiszen a sportos belső összhatást teremtő ülésektől, belső díszbetétektől a legelegánsabb perforált bőrkárpitokig, szuperkényelmes, minden irányban elektromosan állítható, masszírozós-szellőztetett fotelokig és nemesfa intarziákig tág lehetőségeket biztosít a felszereltségi lista. Akárhogy is, ide valahogy a márkás farmer és veszkócsizma helyett sokkal jobban illik ide egy drága belvárosi szalonban vett öltöny vagy kosztüm.

Igen, kosztüm, mert bár a BMW X5 4.8i 355 lóereje, 6,5 másodperces gyorsulása 0-ról 100 km/órára, no meg a 475 Nm-es nyomaték valami bődületes képességeket ígér – és teljesít is –, az autó átlagos vezetési képességekkel rendelkező hölgyek számára is tökéletesen kezelhető marad minden körülmények között. Viszont valószínűleg ők sem tudják majd megállni, hogy olykor padlóig ne nyomják a gázpedált: ilyenkor az üresen is majd’ kéttonnás autó – gyakorlatilag bármilyen sebességről elementáris erővel ugrik neki az útnak, és a V8-as – a kipufogókkal megtámogatva – gyönyörű áriába kezd. De ehhez tényleg padlógáz kell, máskülönben, sajnos, nem sok szűrődik be a szép motorhangból. Ebből már következik valamennyire, hogy a gyárilag megadott 12,5 literes kombinált átlagfogyasztást a hétköznapokban gyakorlatilag senki nem tudja majd tartani. A reális érték úgy 15-16 liter lehet, ami az autó képességeit tekintve még mindig viszonylag kedvezőnek mondható. A kitűnő gázreakciójú, korszerű erőforrás kategóriájának legkedvezőbb szén-dioxid-kibocsátási értékét mondhatja magáénak.

Miként a többi X5-ös esetében, itt is elektromos váltókarral és Steptronic funkcióval rendelkező, sportautomata módban is használható, 6 fokozatú automata sebességváltó teljesít szolgálatot. A kettős keresztlengőkaros első futómű gond nélkül birkózik meg a jelentős tömeggel, alulkormányozottsági hajlam nem mutatkozik. Akinek a biztonságérzetéhez még ez is kevés, annak autóját felárért ellátják az Adaptive Drive rendszerrel. Az illető aligha bánja meg a kiadást, hiszen az intelligens rendszer kanyarokban úgy osztja el az egyes futóművekre jutó terhelést, hogy gyakorlatilag teljesen megszűnik az eleve igen szolid karosszériamozgás. A 4.8i-hez – a sorozat többi tagjával ellentétben – alapáron jár viszont a hátsó légrugós szintszabályozás.

Bár az X5-össel nem nagyon terepezik senki, e téren is meglepően jól teljesít az autó. Minden körülmények között elképesztően stabil marad, és merev karosszériának köszönhetően még durva hepehupákon áthaladva sem nyöszörög semmi. Meredek lejtőkön a lejtmenet-vezérlő nyújt komoly segítséget – és biztonságérzetet. Biztonság tekintetében az X5 – akárcsak annak idején az előző modell – egyébként is etalonnak számít. Az alapfelszereltség része többek között a borulásérzékelő, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC), a dinamikus kanyarodási fékerő-elosztással kiegészített ABS, az aktív fejtámlák, a hat légzsák, a xenon fényszórók, a ködlámpák, a 4.8i esetében pedig az adaptív kanyarfények és az automatikusan elsötétedő belső visszapillantó tükrök is. Szériatartozék az autó épségét óvó parkolássegítő is.

Az árlistára tekintve elsőre meghökkenünk: a 20 880 000 Ft-os ár kiugróan magasabb a többi modelltársénál. Erre részben a bőségesebb alapfelszereltség – a már említetteken kívül például a nagyobb keréktárcsák, diófagyökér belső díszítőelemek, klímakomfort szélvédő –, valamint a regisztrációs adó a magyarázat. Erre mondhatja valaki, hogy nem éri meg a többletkiadás, hiszen az X5 a többi motorváltozattal is sokkal többet tud az elégnél, és nem is olyan vészesen nagy a menetteljesítmények közötti különbség. Papíron. Mert azt biztos, hogy ehhez a jelenséghez – mert az X5 autóból immár azzá lépett elő – ez a motor illik leginkább, amely, ha visszafogottan is, de megőrzött valamit a vad romantikából.

 


Hol van az a régi srác…  - BMW X5 4.8i
 
Újautó-kereső
Részletes keresés
Márka:
Modell:
Üzemanyag:
Kategória jellege:
Karosszéria:
Listaár: -

Alkupon: jó alku - sok kupon