Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/component/content/article/27-bmw-x5-48i

Hol van az a régi srác… - BMW X5 4.8i

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.


Legújabb twittek

Keresés
2014. február 13.
keresés



Hol van az a régi srác… - BMW X5 4.8i
2008. augusztus 12. 10:17

A macho, két házzal arrébb, megnősült. Nincs motorbőgetés, se hangos, bombázóktól hemzsegő partik. Haját levágatta, mindennap borotválkozik és mindig jól öltözött. Szó nélkül tűri, amikor az asszony szombat délelőtt másodszorra küldi el a szupermarketba. Azt mondják, hogy amióta esténként a közeli divatos konditerembe jár edzeni, feltűnően megugrott a női bérletesek száma.

 

Valahogy az új BMW X5-ös is hasonló cipőben jár, mint az említett úriember. Az előző széria megjelenésekor zajos sikert aratott, és nemcsak azért, mert meghökkentő látványt nyújtott a BMW jelvény egy terepjárón. Bár bemutatásakor más gyártóknak is voltak hasonló funkciójú járművei, ez már ránézésre is jócskán kilógott közülük (a BMW azonmód létre is hozta számára a Sports Activity Vehicle kategóriát): nem rejtette véka alá, sőt büszkén mutatta erejét, gázadásra pedig hátborzongató üvöltés hallatszott a motorból és a hátsó kémények felől. A 2007-ben bemutatott új modell – bár szemmel láthatóan sok vonást örökölt elődjétől – egy más egyéniség. Emez is tekintélyes, erőt sugárzó, ugyanakkor lényegesen kifinomultabb megjelenésű. De abból ítélve, hogy milyen jól fogy a világ piacain, úgy tűnik, ezt a legtöbben egy cseppet sem bánják.

Már az előd minőségi belterére sem volt panasz, az új X5-ösé pedig még feljebb, és persze időben előrébb lépett. A műszerfal a legmodernebb BMW-s vonalhoz igazodik, akárcsak a kezelőszervek. Itt is megjelent a korábban sokak által kritikával illetett, ugyanakkor egyáltalán nem bonyolultan kezelhető és sokat finomított iDrive. Az utastér konfigurálhatósága minden kritikán felül áll, hiszen a sportos belső összhatást teremtő ülésektől, belső díszbetétektől a legelegánsabb perforált bőrkárpitokig, szuperkényelmes, minden irányban elektromosan állítható, masszírozós-szellőztetett fotelokig és nemesfa intarziákig tág lehetőségeket biztosít a felszereltségi lista. Akárhogy is, ide valahogy a márkás farmer és veszkócsizma helyett sokkal jobban illik ide egy drága belvárosi szalonban vett öltöny vagy kosztüm.

Igen, kosztüm, mert bár a BMW X5 4.8i 355 lóereje, 6,5 másodperces gyorsulása 0-ról 100 km/órára, no meg a 475 Nm-es nyomaték valami bődületes képességeket ígér – és teljesít is –, az autó átlagos vezetési képességekkel rendelkező hölgyek számára is tökéletesen kezelhető marad minden körülmények között. Viszont valószínűleg ők sem tudják majd megállni, hogy olykor padlóig ne nyomják a gázpedált: ilyenkor az üresen is majd’ kéttonnás autó – gyakorlatilag bármilyen sebességről elementáris erővel ugrik neki az útnak, és a V8-as – a kipufogókkal megtámogatva – gyönyörű áriába kezd. De ehhez tényleg padlógáz kell, máskülönben, sajnos, nem sok szűrődik be a szép motorhangból. Ebből már következik valamennyire, hogy a gyárilag megadott 12,5 literes kombinált átlagfogyasztást a hétköznapokban gyakorlatilag senki nem tudja majd tartani. A reális érték úgy 15-16 liter lehet, ami az autó képességeit tekintve még mindig viszonylag kedvezőnek mondható. A kitűnő gázreakciójú, korszerű erőforrás kategóriájának legkedvezőbb szén-dioxid-kibocsátási értékét mondhatja magáénak.

Miként a többi X5-ös esetében, itt is elektromos váltókarral és Steptronic funkcióval rendelkező, sportautomata módban is használható, 6 fokozatú automata sebességváltó teljesít szolgálatot. A kettős keresztlengőkaros első futómű gond nélkül birkózik meg a jelentős tömeggel, alulkormányozottsági hajlam nem mutatkozik. Akinek a biztonságérzetéhez még ez is kevés, annak autóját felárért ellátják az Adaptive Drive rendszerrel. Az illető aligha bánja meg a kiadást, hiszen az intelligens rendszer kanyarokban úgy osztja el az egyes futóművekre jutó terhelést, hogy gyakorlatilag teljesen megszűnik az eleve igen szolid karosszériamozgás. A 4.8i-hez – a sorozat többi tagjával ellentétben – alapáron jár viszont a hátsó légrugós szintszabályozás.

Bár az X5-össel nem nagyon terepezik senki, e téren is meglepően jól teljesít az autó. Minden körülmények között elképesztően stabil marad, és merev karosszériának köszönhetően még durva hepehupákon áthaladva sem nyöszörög semmi. Meredek lejtőkön a lejtmenet-vezérlő nyújt komoly segítséget – és biztonságérzetet. Biztonság tekintetében az X5 – akárcsak annak idején az előző modell – egyébként is etalonnak számít. Az alapfelszereltség része többek között a borulásérzékelő, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC), a dinamikus kanyarodási fékerő-elosztással kiegészített ABS, az aktív fejtámlák, a hat légzsák, a xenon fényszórók, a ködlámpák, a 4.8i esetében pedig az adaptív kanyarfények és az automatikusan elsötétedő belső visszapillantó tükrök is. Szériatartozék az autó épségét óvó parkolássegítő is.

Az árlistára tekintve elsőre meghökkenünk: a 20 880 000 Ft-os ár kiugróan magasabb a többi modelltársénál. Erre részben a bőségesebb alapfelszereltség – a már említetteken kívül például a nagyobb keréktárcsák, diófagyökér belső díszítőelemek, klímakomfort szélvédő –, valamint a regisztrációs adó a magyarázat. Erre mondhatja valaki, hogy nem éri meg a többletkiadás, hiszen az X5 a többi motorváltozattal is sokkal többet tud az elégnél, és nem is olyan vészesen nagy a menetteljesítmények közötti különbség. Papíron. Mert azt biztos, hogy ehhez a jelenséghez – mert az X5 autóból immár azzá lépett elő – ez a motor illik leginkább, amely, ha visszafogottan is, de megőrzött valamit a vad romantikából.

 


Hol van az a régi srác…  - BMW X5 4.8i
 
Újautó-kereső
Részletes keresés
Márka:
Modell:
Üzemanyag:
Kategória jellege:
Karosszéria:
Listaár: -

Alkupon: jó alku - sok kupon