Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
//component/dict/?l=l

Autostat

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.


Legújabb twittek

Keresés
2013. május 27.
keresés


Technikai szótár

A-TRC

Aktív hajtáskontroll (Active Traction Control)

Intelligens kipörgésgátló, amely kis sebességnél csúszós úton is mozgásban tartja az autót.


Abroncsnyomás ellenőrző rendszer

Az abroncsnyomás ellenőrző rendszer indulás előtt és menet közben tájékoztatja a vezetőt az aktuális abroncsnyomásról. Ebből a célból minden egyes keréknél (a pótkeréknél is), valamint a kerékelektronikánál külön érzékelők kerültek elhelyezésre. A kerekek rádiójeleket küldenek a hátul található vezérlőegységhez. Ezek a jelek információkkal szolgálnak az abroncsok nyomásáról és hőmérsékletéről. Emellett mindegyik elektronikus egység elküldi a saját azonosítókódját is, aminek segítségével behatárolható, hogy melyik kerék az érintett. Ha túl alacsony a keréknyomás vagy túl gyorsan szökik a levegő, a rendszer fény- és/vagy hangjelzés útján figyelmezteti a vezetőt. A megfelelő abroncsnyomás a stabilitáson kívül megnöveli az abroncsok élettartamát, és hozzájárul az üzemanyag-fogyasztás csökkenéséhez.

ABS

Blokkolásgátló fékrendszer (Antiblockiersystem, Anti-lock Braking System)

Egy olyan aktív biztonsági eszköz, amely megakadályozza az autó megcsúszását erőteljes fékezés esetén, továbbá segít a fékezendő gépjármű egyenesen tartásában. A rendszer lényege, hogy a kerekekre szerelt érzékelőkön keresztül érzékeli a kerekek blokkolását és ekkor a másodperc töredékére kiiktatja a fékezést.


ACC

Adaptív sebességtartó automatika (Adaptive Cruise Control)
 
Amellett, hogy a hagyományos sebességtartó automatikákhoz hasonlóan tartja a beállított sebességet, az ACC képes a vele azonos sávban haladó járműhöz képest állandó követési távolságot is tartani. Így csökkenti az autópályán vagy más hasonló útszakaszon történő vezetés terhét, javítja a vezető kényelmét és biztonságát.
A rendszer az első hűtőmaszkba telepített, milliméter hullámhosszú radart felhasználva észleli az előtte haladó járművet, méri annak sebességét; a kibocsátott és a visszavert hullám frekvenciája közötti különbség lehetővé teszi a két jármű pillanatnyi távolságának és relatív sebességének kiszámítását. Amikor ez a távolság egy bizonyos határérték alá csökken, a rendszer azonnal elveszi a gázt, és ha szükséges - összhangban a VSA-val -, fékez is.
Azokban az esetekben, amikor gyorsabb fékezésre van szükség (például, ha az elöl haladó autó hirtelen fékez), a rendszer hangjelzéssel és fénnyel figyelmezteti a vezetőt, hogy fékezzen. Ha az elöl haladó jármű sávot vált, vagy a távolság ismét nőni kezd, a rendszer újra az előre beállított sebességre gyorsítja fel az autót. Az ACC 30 és 180 km/óra közötti tartományban üzemel.

ACT

Aktív hengerszabályozás (Active Cylinder Management)

A Volkswagen négyhengeres turbófeltöltésű (TSI) benzinmotorjához készített üzemanyag-takarékossági rendszer, amely 130 km/h-s sebességig és az 1400-4000 ford./perces üzemi tartományban, 25 és 75 Nm közötti terhelés esetén a második és harmadik hengert lekapcsolja: elveszi a befecskendezést és a gyújtást, a szelepeket pedig zárva tartja. Ezzel átlagosan 0,4 l benzint takaríthat meg 100 km-en.

Az Audinál CoD (Cylinder on Demand) a neve

Lásd még: Hengermenedzsment-rendszer


Adaptív légrugózás

Az adaptív légrugózás mind a négy keréknél elektronikus szabályozású légrugózást jelent fokozat nélküli adaptív lengéscsillapító rendszerrel kombinálva. Sportos, dinamikus vezetést és komfortos rugózást tesz lehetővé.

Adaptive drive

Az Adaptive Drive érzékelők segítségével folyamatosan információkat kap a sebességről, a bekormányzási szögről, a hosszirányú és oldalgyorsulásról, a karosszéria gyorsulásáról, a kerekek szöggyorsulásáról, valamint a karosszéria pillanatnyi magassági helyzetéről.

Adaptive light

Dinamikus kanyarfényszóró

A mozgó lámpatestek 12 km/h feletti sebességnél elfordulva követik a kanyar ívét.


ADD

Automatikusan szétkapcsolódó differenciálmű (Automatic Disconnecting Differential system)

Automatikusan leveszi a hajtást az első kerekekről, amikor négykerékhajtásból kétkerékhajtásba vált az autó.


ADR

Automatikus távolság-szabályozó (Automatische Distanzregelung, illetve Automatic Distance Regulation)

A radarszenzoros sebességszabályozó-berendezés bővítése, és bizonyos rendszerkorlátokon belül automatikusan biztosítja a megfelelő követési távolságot: amennyiben egy lassabban közlekedő járműhöz közeledünk, az automatikus távolság-szabályozó ennek megfelelően csökkenti a sebességet, és betartja a vezető által előzőleg megszabott követési távolságot. Egy elénk besoroló jármű esetében is az illető járművére csökkenti a sebességet. Amennyiben az előttünk közlekedő jármű távozik előlünk, az előre megadott, kívánt sebességre gyorsítja a járművet.


Advanced key

A jármű és a kulcs közötti automatikus rádiós adatcserével működő ajtónyitás- és indítás-jogosultság ellenőrző rendszer; a kulcsot elegendő csupán magunkkal vinni, a motor indítása és leállítása a középkonzol „Start/Stop” gombjával történik, az autó az ajtókilincseken lévő záró gombbal zárható be, és egyszerűen kinyitható a kilincsekkel, amikor a kulcs az autó másfél méteres közelségébe kerül.

AFL

Adaptív fényszóró (Adaptive Forward Lighting)

Az autó sebességétől és a kormány elfordulásától függően +/- 15 fokos szögben képes elfordulni, ezzel a kanyarokat követi.


AFS

Adaptív első világítás (Advanced Forward-lighting System vagy Advanced Front-lighting System)

Az első fényszórók követik a kanyar ívét sötétben.


AGM

Abszorbeáló üvegszövet-akkumulátor (Absorbent Glass Mat)

A gondozásmentes savas ólomakkumulátorok egyik fajtája, amelyben az elektrolitot üvegszálakból készült szövettel itatják föl. Alacsony belső ellenállás jellemzi, teljesítménysűrűsége nagyobb, energiasűrűsége valamivel kisebb a hagyományos vizes akkumulátorokénál. Nem csöpög, nem szivárog még akkor sem, ha a burkolata eltörik, és folyadék-utántöltést sem igényel.


AGS

Adaptív Nyomatékváltó Vezérlés (Adaptive Getriebesteuerung)

Az elektronika mintegy "megtanulva" a vezető egyedi vezetési stílusát, az útviszonyok és a forgalmi helyzet függvényében kiválasztja és kapcsolja a mindenkori legmegfelelőbb sebességfokozatot.


AHC

Aktív magasságszabályozás (Active Height Control)

50 mm-rel megemeli az autót, így terepen nagyobb szabad hasmagassággal, biztonságosabban haladhatunk. Három állása van: magas, normál és alacsony.


APS

 Parkolássegítő rendszer (Automotion Parking System)

A hátsó távolság akusztikus jelzésével könnyíti a parkolást.


AQS

Levegőminőség ellenőrző rendszer (Air Quality Sensor)

Folyamatosan figyeli a külső levegő minőségét, és szükség esetén lezárja a levegő beáramlását.


ASL

Automata hangszintszabályozó

A hangrendszer hangerejét és frekvenciáját módosítja az autó sebességéből adódó zajszinthez mérten, az utazás időtartama alatt mindvégig biztosítva az azonos hangzási körülményeket.


ASR

Kipörgésgátló (Anti-Slip Regulation)

Olyan elektronikai rendszer, amely gyorsítás alatt az ABS szenzoroktól kapott adatok alapján figyeli a kerekek forgási sebességét. Amennyiben érzékeli valamelyik kerék gyors fordulatszám-növekedését (megcsúszás), a rendszer beavatkozik a vezérlésbe, csökkenti a motor teljesítményét és megakadályozza a kipörgést.


Assyst Plus

Karbantartásjelző

Tájékoztat a következő esedékes karbantartási időpontról.


ASTC

Aktív Stabilitáskontroll és Kipörgésgátló (Active Stability and Traction Control)

A rendszer a kerekek fékezésével és a hajtóerő elosztásával tartja kordában a járművet szűk kanyarokban és csúszós úton, illetve terepen.


Audi drive select

Az Audi menetdinamikai rendszere  

Kényelmes, dinamikus vagy az úgynevezett „Individual” üzemmód választható.


Audi hill hold assist

Hegymeneti elindulássegítő
 
Az üzemi fék tartósabb állóhelyzeti működtetését követően a rendszernyomás a fékpedál felengedését követően is még rövid ideig fennmarad; ez az automatikus funkció emelkedőn megkönnyíti a visszagurulás nélküli elindulást.

Audi hold assist

Megállást követően emelkedőn és lejtőn egyaránt időkorlátozás nélkül rögzíti a járművet. A rendszer gombnyomásra aktiválható, és a kézifék használata nélküli, kényelmes elindulást tesz lehetővé.


Audi lane assist

A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer.

Audi magnetic ride

A lengéscsillapítókban szintetikus mágnesezhető folyadék áramlik, amely elektromos feszültség hatására ezredmásodpercek alatt változtatja viszkozitását, ezáltal változik a  csillapítás karakterisztikája.

Audi music interface

DVD-alapú navigációs rendszerhez, Apple iPod a 4. generációtól (iPod, iPod mini, iPod nano, iPod photo, iPod video), illetve USB-tárolóeszközök és MP3-lejátszók csatlakoztatására, kezelés az MMI-rendszeren illetve multifunkciós kormánykeréken (amennyiben rendelkezésre áll) keresztül, töltési lehetőség a kesztyűtartóban.

Audi parking system

A hátsó távolság akusztikus jelzésével segíti a parkolási manővereket; távolságmérés ultrahangos érzékelőkkel, diszkréten a lökhárítókba építve.

Audi side assist

Segíti a vezetőt sávváltáskor. Figyeli a hátsó oldalsó teret a jármű mellett, és egy, a külső visszapillantó tükörben megjelenő jelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha a mellette lévő sávban járművet vett észre. A vezető ajtaján lévő gombbal kikapcsolható.


Autóra ragasztható vadriasztó síp

seep_1Egyszerű, percek alatt felszerelhető biztonsági kiegészítő, melynek feladata az útszéli erdős területen tartózkodó vadállatok elriasztása, ezáltal a gázolásos balesetek elkerülése. A síp már 50 km/órás sebesség mellett is olyan magas frekvenciájú hangot ad ki, amely elriasztja a közelben tartózkodó állatokat. A síp keltette hang ugyanakkor az emberi fül számára nem érzékelhető tartományba esik, így sem a vezetőt, sem az utasokat nem zavarja. Hatótávolsága általában 4-500 méter, modelltől függően öntapadós talpakkal rendelkezik, melyekről a síp autómosás, tisztítás esetén lepattintható.


Autotronic

A Mercedes-Benz által kifejlesztett  fokozatmentes automatikus váltó

Kúpostárcsa-variátor és acélszíj segítségével folyamatosan tudja változtatni a hidrodinamikus nyomatékváltóból kijövő hajtás áttételét. Ennek a megoldásnak köszönhetően a vonóerő megszakadása nélkül tud gyorsítani, a motor pedig hamarabb eléri legnagyobb teljesítményét, mint hagyományos automatikus váltóval.




Újautó-kereső
Részletes keresés
Márka:
Modell:
Üzemanyag:
Kategória jellege:
Karosszéria:
Listaár: -
Hirdetés