Akadálymentes taxik a Nissantól |
2013. március 28. 13:12 - Pál a postoló |
Azt eddig is tudtuk, hogy a New Yorki-i utcakép döbbenetes változáson megy majd keresztül, ha az év végén szolgálatba állnak a Nissan NV200-as taxijai, hiszen a minibuszok távolról sem hasonlítanak a jelenleg futó Ford Crown Victoriákra, de amikor a város vezetése bejelentette a cserét, joggal merült fel a kérdés, vajon a mozgássérült utasokra gondoltak-e? Nos, a válasz igen, bár egy évet kellett várni rá, az akadálymentes NV200-asokat viszont cserébe maga Carlos Ghosn, Renault-Nissan-guru mutatta be a nagyközönségnek, egyúttal egy kerekesszékbe ülve demonstrálva is, a könnyű be- és kiszállást. Az elsőkerekes, takarékos és praktikus Nissan flottát valószínűleg hamar megkedvelik majd a város lakói, hiszen tetejük üvegből készül, üléseik könnyen tisztíthatók és beépített USB töltők is vannak az utastérben. A kerekesszékkel közlekedők számára kialakított rámpával szerelt autók esetében a ki- és beszálláshoz szükség lesz a sofőr közreműködésére is, de már ez is hatalmas előrelépés ahhoz képest, hogy az aktuális flotta műszaki paraméterei – egyszerű személyautókról beszélünk – gyakorlatilag megfosztják a mozgássérülteket a közlekedés e formájától. New York első taxitársasága 1897-ben kezdte meg működését és 12 darab elektromos járművel, ún. Electrobat-tel állt az utasok szolgálatára.
A járműveket üzemeltető Electric Vehicle Company nevéhez több kínos rekord is fűződik. Sofőrjük, Jacob German volt az első autóvezető, akit az Egyesült Államokban megbüntettek gyorshajtásért és az ő autójuk gázolta halálra Henry Blisst is, az első amerikait, aki autóbalesetben vesztette életét. |