Nehéz szabadulni az új Mazdák formavilágától, a KODO-t annyira eltalálták a japánok, hogy azóta legszívesebben naponta olvasnék arról, hogy újabb és újabb hasonló modellen törik a fejüket. A gyáriak azonban egyelőre megálltak a 3-as szedán, illetve kupé változatainál. Nem pihennek viszont a független formatervező stúdiók, így a pasadenai Clemson Egyetem mérnökhallgatói elkészítették Deep Orange 3 névre hallgató tanulmányukat.
Első pillantásra látszik, hogy ők sem tudtak (vagy nem is akartak) elszakadni a KODO-tól, de ez nem baj, hiszen pont azzal kezdtem a posztot, hogy azt mi nagyon-nagyon szeretjük. A Deep Orange 3 csontváza már a tavalyi SEMA Shown bemutatkozott, de akkor még nem volt tiszta, hogy pontosan milyen karosszériát terveznek rá az amerikaiak. Hát most megérkeztek a végleges grafikák, amelyek alapján én shooting brakenek is merném titulálni, de lehet, hogy ahhoz nem elég hosszú.
Különben is, az autó utastere és hajtáslánca sokkal érdekesebb mint a kaszni, hiszen a tervezők egészen egyedi, 3+3 üléses elrendezésben gondolkoznak, így két sorban fér el, összesen hat utas. Na jó, legyen inkább kettő és fél, mert a középen utazók üléseit kicsit hátrébb csúsztatták, elvégre ez az autó nem egy Hummer. A hibrid hajtáslánc alap, az első kerekeket benzin-, a hátsókat villanymotor hajtja és a fedélzeti számítógép képes automatikusan eldönteni, hogy első-, hátsó-, vagy összkerekes üzemmódban működteti-e a hajtásláncot.
|