A Rolls Royce-nak könnyű dolga van, ha tanulmányautókról van szó, hiszen jelenleg kapható modelljei is olyan lehengerlően jól néznek ki, hogy nem nagy kunszt továbbgondolni, csinosítgatni őket. Éppen ezért több mint valószínű, hogy valahányszor felbukkan egy-egy RR tanulmány, arról a nemzetközi sajtó csak szuperlatívuszokban beszél majd. Hát még ha egy kupéról van szó! Ilja Iscsenkó nevét érdemes lesz megjegyezni, mert ő készítette a képeken látható – egyelőre még csak agyagmodellként létező – tanulmányt.
Az egyelőre név nélkül futó koncepció annak ellenére, hogy az autós történelem egyik legpatinásabb márkájának logóját viseli, elsősorban meghökkentő, aszimmetrikus vonalvezetésével kívánja felhívni magára a figyelmet. Láttunk már hasonlót a BMW-től, de itt azért nagyságrendekkel komolyabb autóról van szó, ráadásul egy olyan kultúrkörből, ahol az efféle szabadosságokat tudtommal eddig nem nagyon díjazták.
|
|
Itt vannak mindjárt az ajtók, melyek láttán nem csak az öt órai teájukat szürcsölő tokás brit nemesemberek, de a pórnép is joggal vonja fel a szemöldökét. Merthogy mihez is szoktunk hozzá? Hát kérem ahhoz, hogy egy kupénak oldalanként legfeljebb egy ajtaja van, Iscsenkó autója viszont úgy fest, mint egy luxusautóba oltott Citroën Berlingo, ugyanis a menetirány szerinti jobb oldalon nem egy, hanem két beszállási lehetőség is adódik, feltéve, hogy megtaláljuk, illetve felismerjük az össze-vissza hajtogatott lemezek között megbúvó ajtót.
Kötve hiszem, hogy az említett formabontó megoldások miatt belátható időn belül akár csak hasonló Rolls is készül majd, de próbálkozásnak nem rossz, különösképp mivel az aszimmetrikus, minden szempontból szokatlan vonalvezetés ellenére is sikerült megőrizni az Extázis Szellemének eleganciáját.
|