Mint tudjuk, ma már a gépkocsink is olyan, mint a telefon – display nélkül gyakorlatilag múzeumi tárgynak tekinthető. Az informatika sokaknak fontosabb, mint a négy kerék, a gyártók pedig igyekeznek a vásárlók kedvében járni, ennek megfelelően a fejlődés egyik érdekes iránya a gépkocsik teljes körű hálózatba kapcsolása. A legfontosabb egyértelműen magának a hálózatnak a hardver kialakítása, vagyis a Wi-Fi. A kérdés jelenleg abban áll, hogy ezt építsék-e be magába a járműbe külön, független rendszerként (ami komoly infrastruktúrát igényel), vagy a már meglévő, utas által hordozott rendszerekre csatlakozhasson a fedélzeti számítógép (mobiltelefon, tablet, stb…). A felhasználható hálózatok jellege és kiterjedése az, ami igazán kérdéses. Több lehetőség is van, egyik ilyen az App vezérlésű elektromos autók, mely a HTML 5-ösön alapul, és a sofőr szinte bármilyen adathoz hozzáférhet az utazással kapcsolatban, az adaptív útvonaltervezéstől a villamos töltőállomásokig mindenhez. Ennek egy ágának tekinthető a Twitteren alapuló szolgáltatás, mely segítségével 140 karakteres üzeneteken keresztül kommunikálhatunk a távoli gépkocsival. Ami az egyszerűsége, az a hátulütője is, ugyanis kérdéses, ebbe a 140 karakterbe mennyi érdemi információt lehet belezsúfolni. Kezelőszervként jelenleg az iPod a kipróbált eszköz a Mazda RX8 vagy a Nissan Leaf esetében. Ezzel nyithatjuk, zárhatjuk a kocsit, indíthatunk, információkat tudhatunk meg (guminyomás, hőmérséklet, stb…), vagy éppen zenét tölthetünk fel otthonról a rádióba. A fő kérdés jelenleg nem is a megvalósíthatóság, sokkal inkább annak jellege és kiterjedése. Amennyiben a biztonsági és hozzáférhetőségi kérdéseket sikerül megnyugtatóan megoldani, úgy a teljesen integrált világ egy lépéssel közelebb kerül – vagyis ahol minden ember és emberi alkotás egyetlen hatalmas hálózatba van kötve.
|