Mint majom a köszörűkövön, úgy nézne ki egy X5-ös BMW az elektromos autóknak fenntartott parkolóhelyen és a nyakamat tenném rá, hogy a többség csak legyintene, hogy megint egy tufa „vállalkozóval” hozta össze a sors, akinek sem a rokkant parkoló, sem a töltőoszlop nem szent. Pedig elképzelhető, hogy hamarosan legördülnek a gyártósorról az első konnektoros BMW SUV-k, a bajorok ugyanis Frankfurtban pont egy ilyen tanulmányt mutatnak majd be Concept X5 eDrive néven.
A kétliteres, 245 lovas, négyhengeres turbómotor viccesen hat a terepjáró motorterében, de kiegészítve egy 95 lóerős villanymotorral, máris könnyebb meglátni benne a lehetőséget. Tisztán elektromos üzemben 30 kilométert képes megtenni, bár így végsebessége mindössze 120 km/óra, a nagy truváj azonban a vegyes üzemben mért átlagfogyasztása, ami a gyáriak szerint 3,8 liter 100 kilométerenként. Na most ezt mi nyilván nem hisszük el, de még akkor is életképes konstrukciónak tűnik a hibrid, ha hozza mondjuk az 5,5-6 litert. Kérdés, hogy elkezdik-e gyártani, hiszen az X5 sosem a takarékosságról szólt...
|