2013. október 25. 12:40
- B. K.
|
Igazából nem az a furcsa, hogy az Audi beszáll a szuperminik piacára is, inkább az, hogy miért csak most. A konszernen belül ugyanis gyakorlatilag kész autó áll a négykarikások rendelkezésére, a mérnököknek „csak audisítani” kell az alapokat.
A márka vezérigazgatója, Rupert Stadler erősítette meg a korábban már meglebegtetett információkat a minap, amikor arról beszélt, hogy évi 2,4 millióra szeretnék feltornázni az éves eladásokat.
Márpedig ehhez szükség lesz a piac minden egyes szegmensének lefedésére: az már korábban eldőlt, hogy egy, a Mercedes B-osztály szegmensében piacra lépő MPV gazdagítja majd a kínálatot, most pedig az is biztossá vált, hogy két éven belül egy szupermini formájában lefelé is bővíti a palettát az Audi.
A németeknek ehhez mindössze a VW, Skoda és Seat emblémával is futó modellt kell a képükre formázni: az up! (maradjunk ennél) gyakorlatilag egy prémium szupermini lesz, ami a másik német rivális, a BMW tulajdonolta MINI vásárlókörét célozza majd.
Ennek megfelelően az eddigi hármasikrekhez képest minőségibb beltér jellemzi majd az autót, a világítást elől-hátul LED-ek biztosítják és jó esél kicsivel izmosabb motorokkal is elérhető lesz a szupermini.
|