Vannak olyan cégek, amelyek nem tudnak nagyon mellényúlni: míg mások vért izzadva, sziszifuszi munkával próbálnak eredményeket elérni a hibrid autók piacán, addig – némi túlzással - a sokáig kivárásra játszó BMW-nek elég volt megvillantania egy tanulmányt, s már aratja is a hasznot.
Na jó, az i8-as már nem egy tanulmány, hanem szériaérett autó, de azért az akkor is hihetetlen, hogy egy évre előre mind elkelt, annál is inkább, mivel a 126 ezer eurós (közel 38 millió forintos) vételár azért nem kevés.
A bajorok nem árulták el, hogy pontosan mennyi darabról van szó, de úgy tűnik, a kereslet egyelőre jócskán meghaladja a kínálatot a 3 hengeres, 1,5 literes, duplaturbós i8 esetében. A 230 lóerős benzinmotor a hátsó kerekekre küldi a 320 Nm-es nyomatékot, míg a 96 kW-os, 129 lóerős villanymotor az első kerekekre szabadítja 250 Nm-es nyomatékát. A rendszer összteljesítménye így 360 lóerő és 570 Nm, ami 4,4 másodperces 0-100-as sprintre elegendő, miközben átlagos üzemanyag fogyasztása mindössze 2,5 liter száz kilométerenként.
Ha valaki esetleg fentiek alapján azt hinné, hogy az i8-al csak valami szerencséje van a BMW-nek, valószínűleg téved: a kis i3-as is igencsak kapós, 2014-ben kerek tízezer darabot terveznek eladni belőle a németek. Csodálkoznék, ha nem jönne össze nekik…
|