A Renault Sport épít remek kis játékszereket, igazából bármelyik RS modellt ide lehetne sorolni, kezdve az apró Twingotól a brutális Meganig. Ezek a bárki számára elérhető járgányok azonban nem elégítik ki az RS benzingőzös csapatának szenvedélyét, így megépítették maguknak a Twizy F1-et.
A Renault Forma1-es autóira hajazó látványelemekkel teljesen eltorzították a Twizy-t, ami így úgy néz ki, mint önmaga torz, s emiatt szemmel láthatóan mindenkire mérges, agresszív karikatúrája, vagy mint egy felbosszantott lódarázs. Ennek megfelelően is viselkedik, hiszen a Renault Sport ráérős mérnökei addig ügyeskedtek, míg beleerőszakolták a szűk karosszériába az F1-es autók KERS-rendszerét, amely ugyanúgy működik a Twizy-ben, mint a formautókban. Azaz meghatározott ideig – ez esetben 13 másodpercen keresztül – ad némi plusz lóerőt -, az eredeti 17 helyett 97 pacival gazdálkodhat az őrült Twizy őrült pilótája.
Mivel a jármű alapjaihoz nem nyúltak, ezért a mérnökök korlátozták a végsebességet, 68 km/órában, a gyorsulása azonban pokoli lehet, kár, hogy éppen erre vonatkozóan nem adtak ki adatokat az RS-től. Mindössze annyit árultak el, hogy, utcai autóik közül egyedül a Megane RS lehet ellenfele… A felpiszkált lódarázs nem kerül forgalomba, a Renault ugyanakkor bízik benne, hogy a jelenleg – kivéve a Ferrarit és McLarent – csak az F1-ben használt KERS technológia a közeljövőben megjelenhet az utcai modellekben is.
A Renault Sport valaha volt legerősebb, utcai használatra is engedélyezett modellje éppen a Twizy házi ellenfeleként felhozott Mégane Renault Sport 256 Trophy, amelyet egy kétliteres, 256 lóerős, 360 Nm-es, turbós benzines repít.
|