Már a maradékban matat a Toyota? |
2013. április 26. 09:21 - Pál a postoló |
Most őszintén, honnan máshonnan túrhattak volna elő egy olyan formatervet, mint amilyen a Me.We tanulmányé? Ha megpillantjuk, rögtön komoly kihívás elé állít bennünket annak megállapítása, hogy vajon az autó épp jön, vagy megy. Bár alapvetően cuki, a szimmetrikus kaszni miatt szemünknek bizony szoknia kell a látványát. A Toyota Párizsban mutatta be az autót és a hivatalos kommunikáció szerint a Me.We egy a végletekig testreszabható, szabadon alakítható kisautó. Moduláris felépítéséből adódóan a legtöbb karosszériaelem eltávolítható, vagy áthelyezhető, így a kis hatchbackből pillanatok alatt pickupot, vagy kabriót csinálhatunk. Hajtáslánca elektromos, a villanymotorokat a retró motorkerékpárokat idéző sokküllős alufelnik belsejében helyezték el, az akkumulátorokat pedig a padló alá száműzték. Tény, hogy a Me.We mindent tud, ami egy mai ultramodern koncepciótól elvárható, a japános kei car formatervet azonban jobb lenne pihentetni még egy kicsit, az európai és főleg az amerikai ízlés ugyanis egyelőre nehezen fogadná be... A kei car külön járműkategória Japánban, létezését elsősorban a hagyományos méretű járművekhez képest bő 30 százalékkal alacsonyabb adóteher indokolja.
Ennek megfelelően ebben a kategóriában kis méretű, dobozszerű kocsikat találunk, hiszen a szigorú előírások nagyban leszűkítik a gyártók mozgásterét a formaterveket illetően.
|