Valljuk be, furcsán mutatna a Nissan európai modelpalettáján a Versa S Sedan, a japánok Európában jó ideje nem próbálkoznak már ilyen modellekkel, a nálunk forgalmazott modellek egészen más stílust képviselnek.
Az USA-ban azonban más a helyzet, és a 2014-es modellnél komoly változásként tartják számon a mifelénk már alapnak minősülő újdonságokat, mint a jobb anyagból készült belsőtér vagy éppen a 60/40 arányban lehajtható hátsó ülések.
Azért az amerikai piac is egyre igényesebb, igaz, ott még simán újdonság a mifelénk már régi trükknek számító fekete fényű B-oszlop, a 16-os könnyűfém keréktárcsák, vagy éppen a kis gördülési ellenállású gumiabroncsok.
A Versa továbbra is egy négyhengeres, 1,6-os, 109 lóerős motorral lesz kapható, természetesen elsősorban automata váltóval, de rendelhető hozzá manuális sebességváltó is. Utóbbinál is komolyabb érv lenne a hazai forgalmazás mellett az ár, persze feltéve, ha az amerikai árnak megfelelő összegért lehetne megkapni a modellt. A manuális váltós változat 3 millió forintnak megfelelő dollárba kerül, a CVT váltós kivitel 3,5-től indul, de a legdrágább változat is elvihető 4,3 millió forintnak megfelelő dollárért.
Az eredetileg az európai piacra bevezetni nem kívánt Nissan Tiida-val a japánok 2007 tavaszától próbálkoztak Magyarországon. A bőséges helyet kínáló, de európai szemmel nézve „öszvéres” formaterv nem vált be, arról nem is beszélve, hogy éppen abban az évben tört ki a gazdasági válság, ami nemes egyszerűséggel tarkón lőtte a hazai autópiacot. A Tiida így inkább egy múló emlék maradt, olyannyira, hogy észrevétlenül gyorsan kopott ki a hazai kínálatból.
|