Új korszak kezdődik a BMW kupék világában, és talán általában a sportkupék mezőnyében is: a 4-es Coupé a korábbi gyakorlattól eltérően teljesen elkülönül a 3-astól, s ezt – sajnos – az árában is durván a tudomásunkra hozzák a bajorok.
Az új modell csaknem minden irányban nagyobb, mint kistestvére, a tengelytáv 50, a teljes hossz 26, a szélesség 43 mm-rel nőtt, miközben a tetővonal 16 mm-rel alacsonyabbra került.
A kétajtós modell egyelőre egy négyhengeres dízellel (420d), egy ugyancsak négyhengeres benzinessel (428i) és a hathengeres benzinessel (435i) kezdi pályafutását. A hengerszámok miatt lehet ugyan siránkozni, de azért nincsenek erő híján a kisebb erőforrások sem, hiszen közös jellemzőjük a TwinPower Turbo, aminek köszönhetően 184 és 306 lóerő közötti teljesítmény közül válogathat a kedves és tehetős vásárló.
Alapból a hatfokozatú manuális váltó jár mindegyik modellhez, de valamennyihez rendelhető a nyolc sebességes automata váltó is, illetve – egyelőre csak a benzinesekhez – kérhető az xDrive összkerékhajtás is.
Innentől kezdve már csak elhatározás, na meg egy kis tőke kérdése a vásárlás: a legolcsóbb 420d alapára 11,5 millió forint, a 428i 12,2 milliótól indul, aki azonban ragaszkodik a hat hengerhez, annak még egy jól felszerelt kisautó árát hozzá kell tennie a 16,3 milliós árhoz.
Ha véletlenül akad olyan Önök között, aki egyelőre ilyen-olyan okok miatt nem tervezi a vásárlást, annak a galéria rovatunk kínál jelentősen olcsóbban egy kis közelebbi ismeretséget a 4-es Coupéval.
|