Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/magazin/10480-csehszlovak-terepjarok-a-fiok-melyerl.html

Csehszlovák terepjárók a fiók mélyéről

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.

Legújabb twittek

Egyébként csinos, és egyben komoly is lett az új #MB A Klasse Limousine (Sedan) Végre, komoly női autó született. https://t.co/c6WDlXwcP9

Öröm látni az egyre optimistább terveket. https://t.co/47sRPa2Fgz https://t.co/CuEOhjlB0Q

Sokan kérdezik otthoniak tőlem hogy van itt minden embernek (80%) 2017+ autója. Leírom. Itt nem divat a használt… https://t.co/610onZCAtj

Ennyivel nőtt a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma. #OrigoGazdaság #autó https://t.co/5kAZsTEjbV

Januártól drágább a benzin ⛽ https://t.co/fBaWTQoVtI

Keresés
2014. április 8.
keresés



Csehszlovák terepjárók a fiók mélyéről
2013. december 03. 13:59 - admin

Már a múlt évszázad hetvenes éveiben sport-haszongépjárműveket (SUV) ismertebb megnevezésükön városi terepjárókat gyárthattak volna a volt Csehszlovákiában, ám a terveket lesöpörte az asztalról az akkori kommunista pártvezetés - számolt be honlapján a pozsonyi Hospodárské Noviny gazdasági közéleti lap hétfőn.

ta 01

A terepjárók menettulajdonságait a felső kategóriás személyautók luxusával ötvöző gépjármű ötletével Milan Strejcek az akkori csehszlovák gépjármű kutató intézet (VÚMV) tervező mérnöke állt elő a hetvenes évek elején. Az akkoriban még meglehetősen szokatlannak számító koncepcióra a Range Rover 1970-ben megjelent modellje ihlette a cseh mérnököt, aki később három típust is megálmodott a gyártásra sohasem került csehszlovák "dzsipből".

ta 02

A luxus terepkocsi első verzióját a brit testvérnél némileg kisebb méretűre álmodta a tervező, az autó 1,8 méteres szélességével és 4,3 méteres hosszúságával azonban így is jóval nagyobb volt azoknak a személygépkocsiknak a legtöbbjénél, amilyenek az akkori szocialista blokkban ekkortájt legördültek az autógyárak gyártósorairól.

A gépkocsit a tervező a Tatra autógyár számmára álmodta meg, amely ekkortájt a jól ismert tehergépkocsik és katonai szállító járművek gyártása mellett főként a Csehszlovákiában állami limuzinnak számító Tatra 603-as és később a Tatra 613-as modellek készítésével foglalkozott.

ta 03

Az autó javarészt a Tatra által gyártott gépkocsik alkatrészeire épült, a majdnem 2,2 tonnás terepjárót a tervek szerint a Tatra 613-asban később használt 3,5 literes nyolchengeres léghűtéses, 165 lóerő teljesítményű motor hajtotta volna. A VÚMV mérnöke a modellből először egy városi, több luxussal felszerelt és egy némileg visszafogott, elsődlegesen terepre szánt modellt is tervezett. A két ötajtós verzióhoz később egy háromajtós terve is csatlakozott, ezt a rendőrség és a tűzoltóság használhatta volna, és megerősített ütközőinek köszönhetően elsődlegesen balesetet szenvedett autók kiszabadítására és vontatására lett volna alkalmas.

ta 04

A korát megelőző modell sorsát a rossz időzítés pecsételte meg, a projektet az akkori pártvezetés söpörte le az asztalról. Az ok meglehetősen egyszerű volt: a Tatra ekkoriban véglegesítette a főként magas rangú állami és párthivatalnokoknak szánt legújabb limuzinja, a Tatra 613 terveit, ezen megrendelés miatt a gyárnak nem volt elégséges kapacitása az új modellre.(MTI)


Csehszlovák terepjárók a fiók mélyéről
 
Újautó-kereső
Részletes keresés
Márka:
Modell:
Üzemanyag:
Kategória jellege:
Karosszéria:
Listaár: -

Alkupon: jó alku - sok kupon