(Több)százmilliós karórát ihletett a La Ferrari |
2013. április 26. 13:08 - Pál a postoló |
Tiszta sor, hogy a fotósokat, videósokat, kaszkadőröket és arab sejkeket megihleti egy olyan csudálatos autó, mint amilyen a La Ferrari. Az órások viszont ritkán izgulnak rá egy kocsira úgy, ahogy most a Hublot, de az effajta árukapcsolás általában működőképes modellnek bizonyul, így valószínűleg a La Ferrari inspirálta MP-05 is nagy siker lesz. A tourbillon szerkezetes karóra rettenetesen bonyolult műtárgy és a Hublot elvileg a La Ferrari fejlesztésével egy időben tervezte és építette meg a prototípusát. 637 mozgó alkatrészével a gyártó eddigi legbonyolultabb szerkezete, a felhúzásához pedig külön célszerszámra van szükség. Ezt szerencsére nem kell túl gyakran elővenni, hiszen az MP-05 egy felhúzással 50 napig „elketyeg”, a hátralévő üzemidőt pedig a bal felső számlapon követheti nyomon az óra gazdája. Árát nem hozták nyilvánosságra, de tekintettel arra, hogy a Hublot csak 100 000 000, azaz százmillió forintnál olcsóbb karóráinak árát köti a mezei vásárló orrára, könnyen elképzelhető, hogy a csaszi annyiba kerül mint a La Ferrari. A tourbillon (forgószél) egy az óragyártásban használt bonyolult mechanika, mellyel az órásmesterek a Föld tömegvonzásából eredő pontatlanságokat próbálták kiküszöbölni. Központi eleme egy kakaós csigára emlékeztető, oszcilláló mozgást végző hajszálrugó.
A karórák elterjedésével jelentősége csökkent, de a legnagyobb gyártók még most is beépítik csúcsmodelljeikbe, ezzel is növelve azok presztízsét és értékét.
|