2013. augusztus 15. 06:47
- B. K.
|
Lehet vitatkozni, anyázni és fenyegetni, ez nem magánvélemény, hanem szigorúan tudományos alapú kijelentés.
A közelmúltban két egymástól független intézmény végzett kutatást az autómárkák és a közúti agresszió közötti összefüggéseket vizsgálva, és mindkét esetben a bajor autók sofőrjei végeztek a szégyenlista élén.
Az amerikai University of California vizsgálata szerint a BMW-vel közlekedők a leginkább hajlamosak arra, hogy levegőnek nézzék a zebránál ácsorgó gyalogosokat, míg a legolcsóbb autómárkák tulajdonosai a leginkább szabálykövetőek e téren.
Hasonló a helyzet a stoptáblák esetében is: az amerikai kutatás itt is a BMW-seket hozta ki elsőnek, a legtöbbször a német luxusmárka sofőrjei hánytak fittyet a megállj jelzésnek.
Persze akár azt is gondolhatnánk, hogy egy újabb amerikai antikampány kezdődött a hazai piac védelme érdekében, a Toyota, vagy éppen újabban a Samsung telefongyártó sokat mesélhetne e témában. Ugyanakkor némileg elgondolkodtató, hogy a sokat kutató brit tudósok is hasonló eredményre jutottak.
Az angolok arra voltak kíváncsiak egy felmérés során, hogy az autó márkája és színe alapján határozzák meg a megkérdezettek azokat a járműveket, amelyek a legtöbb kellemetlenséget okozták a közlekedés során. A megkérdezett 2837 autós válaszai szerint a sötétkék BMW a leggonoszabb jármű, amellyel életében találkozott…
Nem a BMW az egyetlen prémiummárka, amelyet előszeretettel állítanak kutatások középpontjába: nem is olyan régen egy felmérés az Audi-tulajokat hozta ki győztesen, mint akik a leginkább hajlamosak egy kis kapcsolaton kívüli etyepetyére... (Forrás: The Wall Street Journal)
Még valami: egy BMW-s ismerősöm - akié többek között a tavaly tesztelt BMW Z3 is, más bömösök mellett - csak legyint az ilyen felmérésekre, s bár dinamikusan vezet, figyel a többiekre, balesete sem igen volt az évi 20 ezer feletti kilométerével. Mondhatnám, lesz@rja a brit tudósokat. Akkor most tahó?!
|