Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/tesztek-bemutatok/10327-domborm-peugeot-rcz-teszt.html

Dombormű – Peugeot RCZ teszt

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.

Legújabb twittek

Keresés
2013. november 6.
keresés



Dombormű – Peugeot RCZ teszt
2013. szeptember 27. 08:55 - Bukovics Krisztián

A Peugeot időnként igazán ütős formatervekkel jelentkezik, a mérnökök elsősorban a kupé-kabrió modellekben élhették ki magukat, de a 206-os sikere, pláne a 406-os kupé máig gyönyörű formája után sokáig nem sikerült az autóstársadalom által egyöntetűen elfogadott különlegességgel előállni. Mostanáig.

prc 01

Az RCZ egy merész stílustanulmányként jelent meg először, majd – az autógyártásban szokatlan módon – néhány apró változtatás kivételével egészen egyszerűen megelevenedett. Az talán nem vitás, hogy a formaterv egy igazi műremek, a márka alapjegyeit viselő orrészen kívül minden porcikája egyedi. A kihívóan szélesedő kerékjárati ívek, a különleges, duplaívű tetőt és a hátsó szélvédőt zseniálisan hangsúlyozza ki a félköríves alumínium keret, a hátsó, LED-es lámpatestek pedig észveszejtően vonzóvá teszik az RCZ gömbölyded farát. 

Az ajtók természetesen keret nélkül nyílnak, a belső kidolgozás pedig a végtelenségig igényes. Amerre szem ellát, bőr feszül mindenen az ülésektől kezdve a műszerfalon keresztül egészen az ajtókig, és szerencsére a váltógombon is, amit pedig a derék franciák előszeretettel készítenek fémből a magasabba pozícionált modelljeikbe. Utóbbi megoldás szép ugyan, de mínusz tíz fok alatt és plusz 30 felett meglehetősen furcsa dolgok történnek a hideg/forró fém és az ember puszta kezének találkozásakor… 

prc 02

A műszerfal nagy része is új, néhány elemet azonban átmentettek a többi modellből, de ezek - kapcsolók vagy fedélzeti komputer - nem csökkentik az autó exkluzivitását. Az ülések elektronikusan állíthatóak, szerencsére egészen mélyre is süllyeszthetőek, ami már csak azért is fontos, mert meglehetősen passzentos a hely odabent, amit még jobban felerősít a fekete tetőkárpit. 

prc 03

Ugyanakkor gyakorlatilag bárki be tudja állítani a megfelelő vezetőpozíciót, mivel nem kell tekintettel lenni arra, hogy a hátsó sorban elférnek-e az utasok. Nem férnek el, semmilyen pozícióban, még a gyáriak sem próbálkoznak ennek ellenkezőjének bizonyításával. Két szükségülés, vagy inkább sámli található itt, ha nagyon muszáj, be lehet préselődni rövid távra – ennyi. 

Egy vérbeli kupé esetében én ezt nem tartom hibának, két embernek legyen elegendő a hely, poggyászaik pedig férjenek el a csomagtartóban gond nélkül. Az RCZ ez utóbbi kritériumot is fölényesen teljesíti, a csomagtér nagyjából „kéthullás”. 

prc 04

A másik rákfenéje az ilyen építésű autóknak a körkörös kilátás, pontosabban annak teljes hiánya. Az RCZ -ben az alacsony üléspozíció miatt szintén szembesülünk ezzel: az autó orrát csak sejteni lehet, ráadásul a keskeny szélvédő miatt jobbra előre gyakorlatilag nincs semmilyen kilátás: a műszerfal és a belső visszapillantó között alig másfél tenyérnyi helyen pisloghatunk ki. 

prc 05

Tolatáskor klasszisokkal jobb a helyzet: az autó farát nem látni ugyan, de annyira közel van a hátsó szélvédő, hogy ez mégsem jelent gondot, az első-hátsó parkolószenzorok pedig vigyáznak arra, hogy be tudjuk határolni az autó sarkait. A tesztautót a BMW-vel közösen fejlesztett 1,6-os turbós-benzines mozgatta, amely tesztalanyunk esetében 200 lóerőt vonultatott fel. A csupa alu blokk könnyen mozgatja az RCZ -t, és remekül passzol a futómű karakteréhez, ugyanakkor az is érezhető, hogy nem sportautóban ülünk, hanem egy kifinomult kupéban, amellyel ugyanolyan gyorsan tudunk közlekedni a Pilis útjain, mint autópályán, vagy éppen a városban. A széles, alacsony oldalfalú gumiabroncsok jól teljesítettek, de talán egy kevésbé peres gumival jobb választás lehet idehaza az egyébként a limitált modellekre szakosodott, osztrák Magnának „bérgyártásba” kiadott RCZ .

 
 




Méret kategória: sportkupé
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 4
Hivatalos márkakereskedői listaár 2013-ban: 9 370 000 Ft-tól
Motor
Hengerűrtartalom (cm3): 1598 cm3
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Hengerek elrendezése: soros
Teljesítmény (max): 200 LE (147 kW)
@ 5500 1/min
Forgatónyomaték (max): 275 Nm 1750 1/min
Üzemanyag típusa: benzin
Erőátvitel
Módja: elsőkerék meghajtás
Váltómű működése: manuális
Fokozatok száma: 6
Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 7,6 sec
Végsebesség: 235 km/h
Fogyasztási adatok (gyári)
Vegyes: 7,3 liter/100 km
Üzemanyagtartály: 55 liter
Szén-dioxid kibocsátás 155 g/km
EU kibocsátási norma: Euro V.
Méretek
Hosszúság: 4287 mm
Szélesség (tükrök nélkül): 1845 mm
Magasság: 1362 mm
Tengelytáv: 2612 mm
Saját tömeg:  1272 kg
Csomagtér méretei
Alapállapotban: 321 liter
Lehajtott hátsó ülésekkel: 639 liter

 

                    


Dombormű – Peugeot RCZ teszt
 
Újautó-kereső
Részletes keresés
Márka:
Modell:
Üzemanyag:
Kategória jellege:
Karosszéria:
Listaár: -

Alkupon: jó alku - sok kupon