Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/tesztek-bemutatok/9796-bmwx1teszt.html

Családbarát kismackó - BMW X1 xDrive20d teszt

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.

Legújabb twittek

Keresés
2013. július 23.
keresés



Családbarát kismackó - BMW X1 xDrive20d teszt
2013. július 19. 09:35 - Godina Péter

Ebben a BMW-ben ülve nem fognak megbélyegezni, mint egy X5-ösben, vagy X6-osban. Ezzel az autóval nem tudsz védelmi pénzt szedni, és nem leszel apuka elkényeztetett kislánya. Ez az a gép, amely jó lesz anyukának boltba járni, vagy a friss jogsis gyereknek, de apa is meghajthatja, ha úgy tartja a kedve.

bmw x1 01

Az X1-es sokkal jámborabb kinézetű, mint nagyobb testvérei. Nem húzódnak le vadul előle a külső sávba, nem lesz tigriscsíkos az alsója senkinek, ha megáll a háza előtt. Olyan kis házi kedvenc. Története is csak annyira nyúlik vissza, mint egy aranyhörcsögé. 2009-ben dobták piacra a bajorok, alapjait pedig az előző 3-as, az E90-es kódjelű adja. Tavaly átesett egy kisebb faceliften, de az annyi változást hozott, mint Kiszel Tündének egy felületes szemöldökszedés. A visszapillantókba is beköltöztek az indexek, valamint a felfrissítették az utasteret, finomabbra hangolták a futóművet. Gyakorlatilag nagyítóval kell keresni a különbségeket.

bmw x1 02

A Sport Line csomag hozadékaként belül a piros varrások dominálnak, valamint extraként be is bőrözték az üléseket. Jellegzetesen passzentos az utastér. Van, aki ezt kedveli, van aki panaszkodik, hogy szűkös, én élvezem, hogy kicsit versenyautós a feeling. Az üléseket időbe telik jól beállítani, de ha sikerült nagyon jól be lehet lőni az ideális pozíciót. A felhasznált anyagok szinte mindenütt kifogástalanok, de azért akad pár illesztési hézag és műanyag, amely ezen a szinten már kifogásolható. Kis tárolókból, viszont akad rendesen. Végre el tudom pakolni a pénztárcám, a forgalmit, és a telefonomnak is van tisztességes helye. Kicsit fájó, hogy egy darab USB portot sem találtam az egész utastérben. Egy fapados Dacia Loganban ez még a belefér kategória, itt érthetetlen… A hátsó üléssorban is komfortos a helykínálat két ember részére. A fej- és lábtér szinte minden igényt kielégít. A csomagtartó 420 litere is elég egy nyári vakációra. Nem kiemelkedően nagy, de elég.

bmw x1 03

A lehető legjobb variánst pipálta ki az importőr, amikor megrendelte az autót. A 20d jelzésű dízelmotort, összkerékhajtással (xDrive) és nyolcsebességes automatával párosították. Ez így nagyon, de nagyon rendben van. A 20d jelzés egy kétliteres 184 lovas – 380 Nm-es nyomatékú - dízelmotort takar, amely bőven elég bármilyen helyzetben. Alapjáraton zajos, BMW-hez nem méltóan kerreg, de ha bemelegszik, megszűnik a zakatolás, és menet közben sem szűrődik be semmi az utastérbe. Az összkerékhajtás is komoly mérnöki fejlesztéseket sejtet. Alapból a nyomaték hatvan százaléka a hátsó tengelyeket terheli, a maradék negyven, pedig az első tengelyekre jut. Szükség esetén bármelyik tengelyre juthat, akár a teljes nyomaték. Persze terepen biztosan ügyesebb egy Range Rover, de nehéz elképzelni olyan hétköznapi helyzetet, ahol ez az összkerékhajtás bajba kerülne.

bmw x1 04

Eddig minden nagyon rendben van, de muszáj bő nyállal nyalni a mérnökök felé, mert én még bizony nem találkoztam ennyire jó automata váltóval. Egyszerűen zseniális. A nyolc fokozat gondoskodik róla, hogy mindig megfelelő erő álljon rendelkezésre, de a fogyasztás is optimális legyen. És teszi ezt olyan finom váltásokkal, hogy az már mesébe illő. Egyszer sem fordult elő, hogy késlekedett, vagy épp rossz fokozatban lett volna. Gyors és takarékos. Természetesen megkérik az árát, amely hétszázezer forint körül mozog. Ebből a magyar családok nagy része használt autókat néz, de egy prémium gyártónál ez megfizethető és szerintem érdemes is.

bmw x1 05

És miért írtam azt a bevezetőben, hogy jó lesz a család minden tagjának? Mert annyira könnyű vezetni, mint VV Évát egy üveg whisky után. Remek az úttartása még nagy tempónál is. Teljesen kiszámíthatóan viselkedik minden szituációban. A váltó, a hajtáslánc maximálisan kielégíti az igényeket, ha csak poroszkálunk, de egy technikásabb hegyi szerpentinen is. Ha bajba kerülnénk ott van a BMW ABS-e (DSC), amely akár egyenként is tudja fékezni a kerekeket. A jó vezetési élményhez hozzájárul még, hogy a motor egészen hátra van tolva – gyakorlatilag ráépítették a tűzfalra – így jobb a súlyelosztás. Természetesen az akksi a csomagtartó alatt lapul. A fogyasztásba sem lehet belekötni. Nagymamával, nagypapával édesnégyesben, teli csomagtartóval 5,5 literes országúti fogyasztást sikerült elérni, jó 100-as tempóval. Városban is 6,5 literrel könnyedén el lehet járni. Fix összkerékhajtással és automata váltóval.

 
 

 


Vannak kisebb figyelmességek is, amelyek megint rabul tudják ejteni az embert. A sötétben világító ajtókilincsek, az index komfortkapcsolója (finoman mozdítva a bajuszkapcsolót háromszor jelez, majd elalszik), és a remek start/stop rendszer. Ha tudjuk, hogy nem érdemes leállítani a motort, mert dugóban araszolunk, akkor mielőtt teljesen megállnánk, rá kell lépni még egyszer a fékre és deaktiválja a rendszert. Remek és hamar megtanulható. Mibe kerül mindez? 10 300 000 forint az alapára, amelyhez még mindenképp érdemes megvenni a feláras automata váltót. Így 11 millióra jön ki az ár, ám az importőrtől kapott autó szépen fel volt szerelve, így 14 milliós árával kicsit riasztó lehet, de az extrák megrendelése nem kötelező. Akinek számít a nagy csomagtartó, az nyugodtan gondolkozzon el az új 3-as kombin, amely már egy sokkal fejlettebb technológiát takar, akinek bejön az X1-es, az pedig ne habozzon, nem fog csalódni.

Adatok:

BMW X1 2,0D xDrive

Méret kategória: szabadidőautó
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hivatalos márkakereskedői listaár 2013-ban: 10 299 000 Ft-tól
Motor
Hengerűrtartalom (cm3): 1995 cm3
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Hengerek elrendezése: soros
Teljesítmény (max): 184 LE (135 kW)
@ 4000 1/min
Forgatónyomaték (max): 380 Nm
@ 1750-2750 1/min
Üzemanyag típusa: dízel
Erőátvitel
Módja: összkerék meghajtás
Váltómű működése: automata
Fokozatok száma: 8
Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 8,1 sec
Végsebesség: 205 km/h
Fogyasztási adatok (gyári)
Város: 6,6 liter/100 km
Országút: 4,9 liter/100 km
Vegyes: 5,5 liter/100 km
Üzemanyagtartály: 61 liter
Szén-dioxid kibocsátás 145 g/km
EU kibocsátási norma: Euro V.
Méretek
Hosszúság: 4454 mm
Szélesség (tükrök nélkül): 1798 mm
Magasság: 1545 mm
Tengelytáv: 2760 mm
Saját tömeg: 1585 kg
Csomagtér méretei
Alapállapotban: 420 liter
Lehajtott hátsó ülésekkel: 1350 liter

                                     


Családbarát kismackó - BMW X1 xDrive20d teszt
 
Újautó-kereső
Részletes keresés
Márka:
Modell:
Üzemanyag:
Kategória jellege:
Karosszéria:
Listaár: -

Alkupon: jó alku - sok kupon