Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/tesztek-bemutatok/9995-a-keleti-kenyelem-mutatos-de-olcso-limuzinja-peugeot-301-active-12-vti-teszt.html

A keleti kényelem mutatós, de olcsó limuzinja – Peugeot 301 Active 1.2 VTi teszt

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.

Legújabb twittek

Keresés
2013. augusztus 26.
keresés



A keleti kényelem mutatós, de olcsó limuzinja – Peugeot 301 Active 1.2 VTi teszt
2013. augusztus 23. 10:14 - Kiss Zoltán

Tavaly ősszel mutatkozott be világszerte és idehaza a Peugeot 301, és még karácsony előtt megindult a forgalmazása is. A franciák világmodellnek szánják, és nem titkolt szándékuk, hogy általa szeretnének sok új vevőt a feltörekvő piacokon (Afrikában, Ázsiában és Latin-Amerikában), valamint Európa azon régióiban is, ahol a „Kánaán” még jött el a széles néprétegek számára, sőt az egyre elhúzódó válság a korábban bizakodókat is egyre megfontoltabb döntésekre készteti. Korábban már volt szerencsénk tesztelni egy jól felszerelt 1.6-os dízelt, amelyért több mint 4 millió forintot kellene a szalonban hagyni (ügyes alkudozás után is), de a hazai viszonyokat elnézve sokan még ennyit sem engedhetnek meg maguknak – ha felelősen akarnak dönteni –, ezért külön örültem, mikor elhozhattuk ezt a puritánabb, és árában mindenképp kedvezőbb autót, sőt családi autó lévén, nyaralni indultunk vele.

peugeot 301 1 2benzin 101

A Peugeot 301-es külsejét és belsejét a korábbi bemutató és teszt kapcsán már részletesen leírtuk, így most többedszerre már nem ismételgetnénk (nagy általánosságban), hanem ezen modell sajátosságaira és az általa nyújtott benyomásokra fókuszálnánk.
A formáját továbbra is mutatósnak tartom, bár az esetében a fehér szerintem nem a legszerencsésebb – bár kétségkívül költségtakarékos – választás. A közép vagy sötétebb tónusú metálfény jobban áll neki (csak hát az pluszfizetős dolog), azoknál valahogy jobban átjön a robosztusságra és a klasszikus eleganciára való törekvés. Azért szerencsére itt is beleférnek a keretbe olyan díszítések, mint a krómkeretes és -díszléces hűtőrács, a színre fújt tükrök és kilincsek, valamint a B-oszlop matt fekete takarása.

peugeot 301 1 2benzin 102

Az ajtókat feltárva – amelyek kárpitja egy hatalmas műanyag idom, és annak komorságát csupán kéttenyérnyi textil és egy matt ezüst kilincs igyekszik oldani – kellően tágas, de a költségek kordában tartását jól kifejező belső tér fogad. A műszerfal látványa egész mutatós, anyagai viszont nélkülözik a puhaságot. A szellőzőket és a CD-s rádió környezetét zongoralakk fény hivatott kiemelni, de itt-ott nyomokban fellelhető a króm- és ezüstdíszítés is. Az átlagosnál puhább ülések kényelme rövidtávon teljesen rendben van, de ha több száz kilométer a napi penzum, akkor idővel fészkelődve keresünk más és más pozitúrákat. A vezetőnek annyival jobb a dolga, hogy az ő ülése magasságban állítható, mégpedig igencsak tág határok között: azt annyira fel lehet emelni, hogy el nem bírom képzelni, hogy itt bárkinek is kelljen még kiegészítő kispárna a feneke alá ahhoz, hogy kilásson. Az alul kissé ellapított műanyag kormány is egész jó fogású, amelynek a magassága állítható, de a távolsága már nem.
Az ún. Active, amely a közepes felszereltséget jelenti, már adja a manuális klímát, amely nagy melegben is határozottan dolgozik, ha elég ideje van lehűteni az utasteret, de a napon álló autó esetében gyors produktumot ne várjunk tőle, a felforrósodott sötét beltér bizony igényli a hagyományos átszellőztetés segítségét is. Kritika kell illesse a kapcsolóján található apró visszajelző fényt, mert az nappal gyakorlatilag láthatatlan. Elektromos mozgatásúak a külső tükrök és az első ablakok, és a rádiót is kapcsolgathatjuk a kormány mögötti karról, ami szerintem tök felesleges, mert a kar és a rádióegység között cirka 10 centi a távolság, amin szerintem nem múlik sem a kényelem, sem a biztonság. A kézifék mellett van USB csatlakozó – ez ma már szinte akkor meglepetés, ha nincs. Ritkán van rá szükség (bár vannak megrögzött fanatikusai), de örömteli, hogy van első ködlámpánk is. Sajnos a belső fényeket illetően már spórolósabb kivitelezés: világítás csak elől van, igaz, az legalább jobbra-balra térképolvasós. Sminktükör csak az anyósülésen utazónak jár, előtte a kesztyűtartó meglehetősen nagy, s onnan kapcsolható ki vagy be az utasoldali légzsák is. Légzsákból egyébként 4 jár, a két első mellett van két oldalsó is.

peugeot 301 1 2benzin 103

Az 506 literes csomagtér vagy belülről, vagy a kulcsról nyitható. A kárpitozása múltidézően egyszerű, és bizonyos részein meglehetősen hepehupás a teljes alápozdorjázás hiánya miatt. Az ajtó zsanérjai kétoldalt jókora szeletet hasítanak ki maguknak a térből a lecsukásnál, amire már a pakolásnál érdemes odafigyelni, mert könnyen útban lehet a motyónk, és kezdhetjük a logisztikázást elölről.
Ez a modell a világ bizonyos részein szeretne sofőrös autó is lenni (mint annak idején megtudtuk), így azt várná az ember, hogy a hátra való ki- és beszállás kényelmes dolog lesz. Ez befelé még igaz is, de kifelé minduntalan bevertem a lábam az ablakemelő tekerőjébe – tudom, az én hibám. Beülvén, a térkínálat egyébként OK, de a kényelem kérdése hosszabb távon igencsak véleményes. Sajnos sem a kisebbek, sem a nagyobbak nem találtak maguknak olyan üléspozíciót, amelyet szerettek volna. További nemszeretem dolog, hogy nincsenek ajtózsebek, így pakolni csak az első ülések háttámláinak apró zsebeibe lehet, valamint a két első ülés közötti pohártartóba (ha azokat a sofőr még nem sajátította ki magának korábban), és az sem piros pontos dolog, hogy az utasok tarkójára egy jókora műanyag idomról dől a forróság, ha süti azt a nap.

peugeot 301 1 2benzin 104

Szerencsére a vezetőnek ennél sokkal jobb dolga van, bár a ki/beszállásnál számára a túl puha ülés bal széle és annak műanyag kerete okozhat némi kellemetlenséget, valamint aggódhat annak tartóssága miatt. A kulcsot elforgatva egy 1 199 cm³-es, 3 hengeres benzines erőforrás kel életre, amely bár nem a csend bajnoka, viszont annál korrektebb, amilyen dinamikával felpörög, és ahogy hajtja a kocsit. A városi tempót és az ott kívánatos fürgeséget teljesen korrekt módon hozza, és ha megvan a kellő lendületünk, akkor országúton és autópályán is OK. Persze az előzéseknél nagyon körültekintőnek kell lennünk, hiszen a mozgósítható tartalék elég korlátozott. A 130-as pályatempó is simán problémamentes lenne, ha hazafelé – az erős szembeszélben – nem járt volna az orrunk előtt rezgőtáncot a motorháztető. Nem tudom, hogy egyedi vagy konstrukciós hiba-e, a dízelnél ilyet nem tapasztaltam. Meg is álltunk ellenőrizni, hogy jól van-e lecsukva, de bizony jól volt. Kár érte. A futóműve alapvetően kényelmesre és a rossz utak elleni küzdelemre hangoltan elég lágy. Sajnos azt kell írjam, abszolút idevaló kis hazánkba, hacsak nem állandóan autópályázunk, mert ott bizony kicsit imbolygósnak érződik, főleg ha széllel nehezített körülmények között kell teljesítenie.
A fogyasztását illetően becsülendő, hogy a gyár teljesen valós adatokat közöl: ők 6,9-et mondanak városban, nekem most a 6,7 is összejött, országútra 4,2-t mondanak, ott 4,5 litert tudott nekem is. Autópályán szinte ugyanannyit eszik, mint városban: a megengedett sebességet tartva 6,7 litert 100 kilométerenként. Ezek tükrében a vidéken sokat autózók egész baráti fogyasztással számolhatnak.

peugeot 301 1 2benzin 105

Összegezve:

Kezdjük az árral: az 1.2-es belépő modell kedvezménnyel és Peugeot finanszírozással 3.130.000 forint helyett már 2.400.000 forintos áron is megvehető, de többek között nélkülözi a klímát és a rádiót is. A tesztelt modell listaára 3.430.000 forint, amelyből kapásból levonhatjuk a 270.000 forintos kedvezményt, így már csak 3.160.000 forint, és Peugeot finanszírozással simán 3 millió alá is mehetünk vele. Nos, ezek ismeretében sem könnyű eldönteni, hogy mennyire jó választás egy ilyen minimálközeli autó. Ha a hazai utakat nézem, akkor tuti jó választás is lehet, hiszen a gyűrődést bírja nagyon, és új autóként vélhetően sokáig elég lesz neki csakis a kötelező szerviz. Ha az autózás élménye is számít valakinek, nos, akkor más modell után kell nézzen, és mélyebben is kell a zsebébe nyúlnia, ha új autót akar (mondjuk egy úgy 1 millióval megtoldva már ragyogó dízel 208-ast lehet kapni ötajtós kivitelben, ami szerintem minden porcikájában nemesebb, és csak egy kompromisszumot kell kötni, hogy a csomagtartója kisebb).

 
 



Adatok:

Peugeot 301 Active 1.2 VTi

Méret kategória: alsó-középkategória
Ajtók száma: 4
Ülések száma: 5
Hivatalos márkakereskedői listaár 2013-ban: 3 430 000 Ft-tól
Motor
Hengerűrtartalom (cm3): 1199 cm3
Hengerek száma: 3
Szelepek száma: 12
Hengerek elrendezése: soros
Teljesítmény (max): 72 LE (53 kW)
@ 5500 1/min
Forgatónyomaték (max): 110 Nm
@ 3000 1/min
Üzemanyag típusa: benzin
Erőátvitel
Módja: elsőkerék meghajtás
Váltómű működése: manuális
Fokozatok száma: 5
Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 14,2 sec
Végsebesség: 160 km/h
Fogyasztási adatok (gyári)
Város: 6,9 liter/100 km
Országút: 4,2 liter/100 km
Vegyes: 5,2 liter/100 km
Üzemanyagtartály: 50 liter
Szén-dioxid kibocsátás 119 g/km
EU kibocsátási norma: Euro V.
Méretek
Hosszúság: 4442 mm
Szélesség (tükrök nélkül): 1748 mm
Magasság: 1466 mm
Tengelytáv: 2652 mm
Saját tömeg: 980 kg
Megengedett össztömeg: 1459 kg
Gumiabroncsok: 185/65R15 GoodYear GT3
Csomagtér méretei
Alapállapotban: 506 liter
Lehajtott hátsó ülésekkel: 1038

 

                                               


A keleti kényelem mutatós, de olcsó limuzinja – Peugeot 301 Active 1.2 VTi teszt
 
Újautó-kereső
Részletes keresés
Márka:
Modell:
Üzemanyag:
Kategória jellege:
Karosszéria:
Listaár: -

Alkupon: jó alku - sok kupon