Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/blog-/1991-a-hatar-a-fene

A határ a... fene

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.

Legújabb twittek

Keresés

A határ a... fene
Írta: Nyaligátor   
2011. június 25. szombat, 12:14

pekingidugoAmi emelkedni kezd, az idővel el is ér egy csúcsmagasságot – ez a megállapítás igaz bármire, de jelen esetben Kínára. Habár az ázsiai ország fejlődése közismert (mondjuk ahonnan indultak, nem nehéz két számjegyű növekedést előhozni), úgy tűnik, néhol kezdik elérni a plafont – vagyis ahol beérték a Nyugat számára is ismert problémákat.

Pekingben ugyanis úgy tűnik, erősen megszorult az új autók piaca, 2011 első negyedévében alig 97 000 gépkocsit értékesítettek, ez mesze az országos átlag alatt van, amire persze a kereskedők tömegesen kezdenek a kardba dőlés élményével kacérkodni. Az ok a város vezetése, amely a túlzsúfolódó utak és a környezetterhelés okán lassan adja ki a rendszámokat. A helyzet jelenleg ott tart, hogy bevezették a rendszám-lottót, vagyis a tulajdonosok között kisorsolják, ki kaphat egyáltalán forgalmit. Persze ez senkinek sem tetszik, így megindult a város vezetésére a nyomásgyakorlás felülről, hiszen az ipar forgásába egyetlen homokszemet sem kívánnak. A legkeményebb kritikus a Nemzeti Fejlesztési és Reform Bizottság (lényegében afféle Nemzetfejlesztési Minisztérium), mely globálisan nézi az ország érdekeit, és bár a főváros alig 5% körüli értékkel részesedik az újautó-eladásokból, számukra minden apró százalék lényeges. A legújabb ötlet az, hogy a villamos autókra ez a szabályozás ne terjedjen ki, ami több okból is előnyös lenne – és jó eséllyel el is fogadják ezt a módosítást.

Mindenesetre az eset is jól rávilágít, hogy az emelkedés végén ott tanyáznak azok a problémák, melyekkel a nyugati városok is szembenéznek évtizedek óta a forgalom kapcsán – a kérdés csak az, hogy a gazdasági érdekek vagy a valódi keleti bölcsesség győz-e majd... az eredmény pedig több mint fontos számunkra is, hiszen bár messze van az a pár millió kipufogócső, a légkör közös.



 

 


 

Hozzászólok
Na a zsidózós bácsi után azt hittem, nekem már nem tudnak újat mutatni a kerékpáros kollégák, de tévedtem. Kétségtelen, hogy az M7-es a Budaörsöt...

Tovább »
Oroszország mindig is egy különleges terület volt a térképen, és nem csak a tíznél több időzónája miatt, hanem mert az egy főre jutó extremitásban a...

Tovább »
Valaki segítsen már, hogy hívják azt a nézetet az autós játékokban, amikor a kocsit hátulról és felülről mutatja a kamera? Van ennek egyáltalán rendes...

Tovább »
Úgy tűnik, finom adok-kapok van kibontakozóban a Wall Street Journal és a The Truth About Cars autós magazin között abban a roppant sarkalatos kérdésben, hogy...

Tovább »
Eseménynaptár
2011. júl. 2 - júl. 3.
ORSZÁGOS VW ÉS GERMANY KONSZERN AUTÓS TALÁLKOZÓ
 
2011. júl. 23.
OT RECORD 2011