Megoldódni látszik a Volt kissé nevetséges kálváriája a telepekkel. A Szövetségi Közlekedési Hatóság rábólintott a GM által elvégzett módosításokra, így immáron ismét teljes, ötcsillagos biztonsági minősítésében pompázhat a Volt, felülemelkedve a rossz híreken.
Emlékezetes, hogy az egyik teszt után néhány nappal két tűzeset is történt a Volt telepeivel, melyek után a hatóság javaslatokat tett ezek kijavítására - magyarán elhintették a bizalmatlanság magjait. Ezeket aztán fel is kapta a sajtó és lett is belőle nem kis vita, így a gyártó a kezdeti "biztonság hangsúlyozása" után kénytelen volt komolyan foglalkozni a problémával. Eleinte az akksi gyártóira mutogattak, de végül beadták a derekukat és hozzányúltak a szerkezethez. Az egésznek műszakilag semmi értelme sem volt, alapvetően nagy baj nem akadt vele, sokkal inkább a vizsgálat maga volt kissé drákói - mert alapvetően kit érdekelt volna, ha a karambol után két nappal fejre fordítva kigyullad és folyik az akksi, mikor a kocsi két napja darabokra szakadt (a teszt képeit látva abba ember még egyszer nem ült volna bele). Mindenesetre a mostani teszten átment a drága, köszönhetően annak, hogy megerősítették a telepek vázát, valamint további teherviselő elemeket építettek be. Emellett a hűtést is módosították, hőérzékelők szabályozzák, nehogy a tartalék hűtő túlhűtsön, valamint a hőmérsékletet külön szenzor méri és riaszt, ha kezd megfőni a rendszer. A teszteken jól vizsgázott az új kialakítás, így a hatóság rábólintott, mivel már nem nagyon tudták lángra lobbantani, bárhogy is igyekeztek.
A GM mintegy 7671 Voltot hív vissza, melyeken ingyenesen elvégzik az átalakítást, ezek után azokba már senki sem köthet bele, így talán a hiénák is leszállnak róla végre. Ez pedig nem ártana, mert a vásárlásokat szeretnék kicsit fellendíteni, ha már ennyit beleöltek a fejlesztésbe.
|