Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/tesztek-bemutatok/5167-azert-jo-mert-nagy-ford-transit-connect-18-tdci-trend-teszt.html

Azért jó, mert nagy – Ford Transit Connect 1,8 TDCi Trend teszt

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.

Legújabb twittek

Keresés
2013. február 26.
keresés



Azért jó, mert nagy – Ford Transit Connect 1,8 TDCi Trend teszt
2012 február 21 - Pál a postoló

tconnect 03Apám második gyerekkorát éli. Amikor bő 3 évvel ezelőtt lecserélte a kis Daewoo Kalosát, egy fapados Citroën Berlingót vett magának. Sokáig testületileg röhögtünk a pápamobilon, de a fater kész ideológiát gyártott az autó védelmében, mondván „azért jó, mert nagy”. Nehezen szálltunk vele vitába, hiszen akkor is és most is háromajtós hot hatch-ekkel nyomultunk. Apu fekete öves derékfájós lévén azt is kiemelte, hogy Berlingóban egyenes derékkal lehet ülni, ami nullára redukálja ugyan az autó vagányság-faktorát, ellenben még egy 50 feletti sofőr is elmegy vele egy beüléssel Franciaországig (kaki-pisi nem számít érdemi pihenőnek).

Hát ennyi elméleti tudással került hozzám a Transit Connect, amiről tehát annyit már sejtettem, hogy valószínűleg szintén azért jó, mert nagy. Arra viszont nem számítottam, hogy nem akarok majd kiszállni belőle. Erről jórészt a zseniális legóautó-forma tehet, a Connect ugyanis a legvérmesebb fehérfurgonosok gyermeki énjét is képes előcsalogatni, az olyan örök gyerekeket mint én pedig szó szerint rabul ejti. A kocka-kaszni szinte könyörög, hogy tologassuk a homokozóban, a kerékjárati ívekre pattintott szürke műanyag koptatók, masszív kilincsek és díszlécek, na meg a színre fújt lökhárítók mind rátesznek egy-egy lapáttal a játékautó-hatásra.

tconnect 02 tconnect 02 tconnect 02



Tehát annak ellenére, hogy a Connect áruszállító, sok szempontból szerethetőbb mint némelyik mai személyautó. Hogy a kis Transit mégsem az, arra beszállás után hamar rájövünk, mert a műszerfal kezelőszervei, a kormány, a bajuszkapcsolók kivétel nélkül 5-6 évvel korábbi stílust idéznek, tulajdonképpen egy jó pár éves Fiesta/Fusion beltere köszön vissza ránk. Persze ezt kár lenne felróni a Connect-nek, hiszen haszongépjárműről beszélünk, ahol nem a trendi kinézet, hanem a funkcionalitás az elsődleges szempont. Utóbbival ráadásul nincs is semmi baj, hiszen minden kezelőszerv teszi a dolgát, a kilincseken kívül – ezek a még bejáratós tesztautón is úgy lötyögtek, mintha le akarnának esni – masszív, tartós darabokat találunk belül és kívül is.
tconnect 05Tesztautónk a rövid tengelytávú (SWB, 2664 mm) változat volt, Trend felszereltséggel, így az átlagosnál komolyabb hangrendszer járt hozzá. A 6000-es sorozatú MP3 lejátszós fejegységbe egy Bluetooth-modult is integráltak, így a hifi egyúttal telefon-kihangosítóként is funkcionál, ami az állandóan úton lévőknek nagy segítség, bruttó 63 500 forintos felárával pedig egy teljesen vállalható és hasznos tétel.
Ugyanez igaz a fűthető első szélvédőre is, hiszen az egy hetes teszt alatt szinte állandóan -10 fok alatt volt a hőmérséklet, 4-5 alkalommal lepte be az autót néhány centi friss hó, de szélvédőt vakarnom egyszer sem kellett. A szinte láthatatlan fűtőszálak bő 5 perc alatt megolvasztották annyira a havat, hogy két ablaktörlő-csapással megszabadulhattam tőle. Azért ez jó dolog egy ekkora üvegfelület esetén.

Mivel megpakolni nem tudtam a Connect-et, csak üresen járkáltam vele, így engem is meglepett, hogy apám Berlingójához képest mennyivel feszesebb, stabilabb futóművet raktak alá. Erről nyilván a 195 mm széles, relatíve alacsony oldalfalú (50%) gumik is tehetnek, de tény, hogy nehéz kibillenteni az egyensúlyából az autót. Üresen persze a 2,8 köbméteres raktér kihasználhatóságát is nehéz volt próbára tenni, de a tesztautó 90 fokban nyíló hátsó ajtajai, a dupla tolóajtók és az opcionális zsiráftető azért könnyű rakodhatóságot sejtetnek, bár én hiányoltam néhány kampót, vagy akasztót a kisebb csomagoknak különösen akkor, amikor például leugrottunk a kocsival Lovasberénybe néhány borosüvegért. Hazafelé aztán egy őzcsapatnak elsőbbséget adva, intenzív fékezésnél az egész pakk iszonyú csörömpöléssel vágódott az utasfülke hátfalának. Értem én, hogy a Connect-tel senki sem fog közértbe járni, de azért elfért volna ott két pöcök.

tconnect 02 tconnect 02 tconnect 02



Mivel a Fiesta Van-ben amennyire csak tudtam, megbarátkoztam a dízelmotorral, kíváncsian vártam a Connect-be szerelt 1,8 literes Duratorq turbódízelt a maga 90 lóerejével és 220 newtonméteres nyomatékával. Persze ismét elkövettem azt az ordas hibát, hogy eleinte tartottam a fedélzeti számítógép által javasolt felkapcsolási pontokhoz, így első körben az volt a benyomásom a motorról, hogy hangos, kelletlen és olyan vibrációt gerjeszt, hogy hölgyutast nem is mernék szállítani vele. Aztán eszembe jutott, hogy a Fiestát is élvezetesebb volt vezetni, ha érzésből kapcsolgattam a fokozatokat, így a vicces 1600-as fordulat helyett simán hagytam 2000-2200-ig forogni az 1,8-as dízelt. Meg is lett a hatása, hiszen a járása kisimult, nem rángatott, nem morgott sőt 2500 körül olyat tolt, hogy kapaszkodnom kellett. Furcsán áttételezték egyébként a váltóját, mert a városi 50-60 km/órás krúzolás igazán hármasban esik jól neki, ilyenkor 1900-2100 körül forog és olyan hangja van, mint egy Liberator-nak. Szóval meggyőző, csak halkabb. Sokkal. Fogyasztása először meglepett, mert az első két napban szinte decire pontosan hozta a 7,4 literes városi referenciaadatot (7,6 l/100km), aztán rá kellett jönnöm, hogy csak a hó miatt volt, hiszen városban 45, autópályán pedig 60-65 km/óra volt az utazótempó a szüttyögők miatt. Amint eltakarították a havat és a forgalom ritmusa visszatért a rendes kerékvágásba, a vegyes fogyasztás úgy állt bele a 8 literbe, mint gerely a távolugróba. Ez a 6,4-es gyári értékhez képest soknak tűnhet, de mivel sem a -12 fok, sem a pesti alsó rakpart nem számít steril labornak, szerintem a 8 liter is teljesen rendben van egy ekkora motortól.
Fűteni persze ez se szeret, ami extrém körülmények között azért elég kellemetlen tud lenni, de ha egyszer nagy nehezen belejön (10-15 perc), akkor kisüti az ember szemét, ha elfelejti eltekerni a szellőzőrostélyokat.

tconnect 11 tconnect 11 tconnect 11



Ami az üléspozíciót illeti, apám derekának igaza volt, hihetetlenül gyorsan meg lehet szokni a teherautós pózt, bár én egy lehelettel hátrébb döntöttem volna az ülést, de sajnos útban volt a hátfal. Legfeljebb az lehet furcsa, hogy a pedálokat nem is annyira előre, mint inkább lefelé kell nyomni. Egyetlen apróság zavar csak be, az pedig a vezetőülés jobb széléről előrehajtható karfa, ami szerintem keskenyre sikerült, az én karom legalábbis állandóan lecsúszott róla, ami hosszú távon halálosan idegesítő tud lenni. Hosszú, tömött sorban, fegyelmezetten várakozó, széles vállú fehérfurgonosokat vizionálok a Homasita bejáratánál, akik egytől-egyig utángyártott, széles, karbonmintás custom-könyöklőre fenik a fogukat. Ez azonban csak apróság, szerintem sokan le se sz...hajtják.



Összességében a Transit sokkal nagyobb benyomást tett rám, mint a Fiesta Van, amelynél csak azt kellett feldolgoznom, hogy bizony szebb, mint az enyém. A Connectbe viszont bele lehet szeretni, ha az embernek egyébként is bejönnek a kretén formák. Mert a Connect a maga legóautós vonalvezetésével nagy jóindulattal sem egy trendi valami, ellenben tutibiztos vagyok benne, hogy böszme, színrefújt lökhárítóival megnézik az utcán. Bő egy hete annak, hogy visszaadtam, de még mindig belesajdul a szívem, ha meglátok egyet az utcán. Egy szó mint száz, ha az atyai tanácsot követném, simán beneveznék egy Tourneo Connect-re, ami a tesztautónk ablakos, személyszállító változata. Ennek azonban van két komoly akadálya. Az egyik az, hogy a Tourneo Connect-et már nem forgalmazzák, a másik pedig, hogy én pillanatnyilag még első gyerekkoromat élem...

Végül néhány adat azoknak, akik a számokra izgulnak:

Ford Transit Connect SWB 1,8 TDCi Trend

Karosszéria: zárt áruszállító
Ajtók száma: 2 + 2 + 2
Ülések száma: 2
Méret kategória: zárt áruszállító
Hivatalos márkakereskedői listaár 2011-ben: 4 730 000 Ft
Motor
Hengerűrtartalom (cm3): 1753 cm3
Típusa: Duratorq TDCi
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Hengerek elrendezése: soros
Teljesítmény (max): 90 LE (66 kW)
@ 4000 1/min
Forgatónyomaték (max): 220 Nm
@ 1750 1/min
Üzemanyag típusa: gázolaj
Erőátvitel
Módja: elsőkerék meghajtás
Váltómű típusa: N/A
Váltómű működése: manuális
Fokozatok száma: 5
Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 17,4 sec
Végsebesség: 152 km/h
Fogyasztási adatok (gyári)
Város: 7,4 liter/100 km
Országút: 5,5 liter/100 km
Vegyes: 6,4 liter/100 km
Üzemanyagtartály: 60 liter
CO2 kibocsátás 164 g/km
EU kibocsátási norma: Euro V.
Méretek
Hosszúság: 4275 mm
Szélesség: 1795 mm
Magasság: 1815 mm
Tengelytáv: 2664 mm
Nyomtáv elöl: 1505 mm
Nyomtáv hátul: 1552 mm
Saját tömeg: 1399 kg
Megengedett össztömeg: 2040 kg
Gumiabroncsok: 195/50R15 Pirelli
Csomagtér méretei
Alapállapotban: 2800 liter
Lehajtott hátsó ülésekkel: 2800 liter

Azért jó, mert nagy – Ford Transit Connect 1,8 TDCi Trend teszt
 
Újautó-kereső
Részletes keresés
Márka:
Modell:
Üzemanyag:
Kategória jellege:
Karosszéria:
Listaár: -