|
2011. szeptember 30. péntek, 06:53
Írta: B. K.
|
A koromkibocsátás és általában a légszennyezettség leghatékonyabban a környezetbarát üzemanyagokra való áttéréssel csökkenthető a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) szerint. Az egyesület közleménye emlékeztet: az Európai Parlament egy nemrégiben elfogadott állásfoglalásában arra kéri az Európai Bizottságot, hogy az EU fokozatosan vonja ki a fluorozott szénhidrogéneket, és azonnal csökkentse a koromkibocsátást. Ezen anyagok légkörbe kerülése ugyanis rendkívül súlyos problémát jelent elsősorban a nagyvárosok lakói számára, de nagyban hozzájárul a klímaváltozásához is, különösen a Föld jéggel borított területeinek felmelegedéséhez. Az MGKKE kedden közzétett anyaga szerint Magyarországon sok más európai nagyvárosnál is súlyosabb a helyzet: a várható élettartam közel tíz évvel marad el a nyugat-európai átlagtól, a keringési betegségek okozta elhalálozás viszont mintegy négyszerese, amihez a koromkibocsátás is nagymértékben hozzájárul. Az MGKKE úgy véli, mivel a koromrészecskék kevesebb mint egy hetet töltenek a levegőben, ami a többi üvegházhatású gázhoz - például a szén-dioxidhoz - viszonyítva rövidnek számít, ezért a koromkibocsátás csökkenése viszonylag gyorsan hozna kedvező változásokat. A szervezet szerint fontos lenne a közösségi közlekedés koromkibocsátásban játszott szerepét is megvizsgálni, és végre felismerni azt, hogy ha a tömegközlekedést a jelenlegihez hasonlóan elsősorban dízelüzemű járművekkel oldják meg a nagyvárosok, úgy kiemelten hozzájárulnak a határértéket meghaladó mennyiségű korom légkörbe kerüléséhez. Az MGKKE arra is emlékeztet, a jövőben várhatóan minden eddiginél jobban előtérbe kerülhet az alternatív üzemanyagok kérdése, hiszen több környezetkímélő megoldás is létezik a bioetanolos üzemtől a gázüzemű közlekedésig. Az MGKKE hozzáteszi: Európában 2010 végére 145 ezerre nőtt a földgázzal hajtott autóbuszok száma, amelyek azon túl, hogy a lehető legkevésbé terhelik a városok levegőjét, a lakosság zajterhelésének csökkentésében is jelentős szerepet játszanak, hiszen fele annyira sem hangosak, mint a hagyományos hajtású autóbuszok.
|
2011. október 05. szerda, 13:18
Egy kéthónapos próbaüzemmel kezdte meg működését Párizs első elektromosautó-kölcsönző rendszere, amelynek célja a túlzsúfolt főútvonalak... Tovább »
|
2011. október 04. kedd, 12:07
Bár az Európa második legnagyobb autógyártójának számító PSA konszern modellpalettája talán soha nem volt ilyen attraktív és versenyképes, mint most, az... Tovább »
|
2011. október 03. hétfő, 16:12
Az elektromos járművek ipara szépen lassan terjeszkedik, de a járművek maguk tulajdonképpen a jéghegy csúcsának tekinthetők csupán. Kevés szó esik arról az... Tovább »
|
2011. október 03. hétfő, 11:05
Különös akció keretén belül mutatta be London 2012 limitált változatait a MINI: J.J. Jegede brit távolugró bajnok sikeresen ugrott át három MINI London 2012... Tovább »
|
|
|