2013. augusztus 21. 12:32
- B. K.
|
Nem kellett sokáig várni arra, hogy a wolfsburgiak előrukkoljanak a korábban már bemutatott R-Line csomagba göngyölt izmos Golffal.
A Golf R kívülről nem sokban tér el a fentebb említett, opcióként rendelhető sportcsomagtól, de a látványos külső alatt elég durva technika duruzsol. A sötét LED hátsó lámpák és fényszórók, az új küszöb, a matt króm visszapillantótükör-ház és a fekete féknyergek igazából csak a felszínes külső, a lényeg odabent lapul.
A Golf ugyanis megkapta az Audi S3-as motorját, nevezetesen a kétliteres, turbós, 300 lóerős négyhengerest, amely 380 Nm nyomatékot képes leadni elég nagy tartományban, konkrétan 1800-5500 közötti fordulaton.
Annak érdekében, hogy egy csepp se vesszen kárba a nyomatékból, az ötödöik generációs Haldex kuplungos összkerékhajtás szorgoskodik egy hatfokozatú manuális váltóval kombinálva (lesz 6-os DSG is), és a teljes élmény kedvéért hozzácsaptak még négy elektronikus differenciálzárat is.
A Golf R hasmagassága 20 mm-rel csökkent a többi Golfhoz képest, a sportfutómű pedig kapóra jöhet, ha nem csak egyenes úton szeretnénk megtapasztalni az 5,3 másodperces gyorsulást, vagy esetleg az elektronikusan korlátozott 250 km/órás végsebességet.
A belsőről még nincsenek hivatalos fotók, az árat azonban már nagyjából belőtték a németek: a még idén a szalonokba érkező Golf R alapára Németországban 38 ezer euró felett alakul, ami magyar forintban 11,5 milliót jelent.
|