Csodálatos tanulmányautóval kényeztet bennünket az Opel. Bármekkora bajban is van a német márka, a formatervezői részleg valószínűleg valami központi aranytartalékból kapja a fizetését, mert olyat, mint a Monza, csak jókedélyű, elégedett grafikus tud rajzolni. A négyüléses shooting brake formáit elvileg a tengerparton fodrozódó hullámok ihlették, amit a felnyitott ajtókba akár bele is láthatunk, de nem muszáj.
Kötelező viszont hanyatt esni a nyílászárók méretétől, azok ugyanis a bő 4,5 méteres autóból szerintem 2,5-3 métert tesznek ki és csak egyben nyithatók. Kicsit olyan ez, mintha kedvenc Merivánkat csak egy kilinccsel nyithatnánk, feltárva ezzel az uzsidoboz teljes tartalmát a kíváncsi tekintetek előtt. Ez nem feltétlenül praktikus húzás, de ha már az Opel sirályszárnyas ajtókat és négy ülést álmodott a Monzába, akkor muszáj volt néhány kompromisszumot kötnie.
500 literes csomagterével a Monza igen tágas autónak ígérkezik, a hajtáslánca pedig egészen egyedi, hiszen a németek villanymotorok és gázüzemű hatótávnövelő kombinációjában látják a jövőt, tráadásul a belső égésű erőforrás a nemrég bemutatott, 3 hengeres, 1,0 EcoTec SIDI Turbo átalakított változata lehet.
|