Utolsónak a dánok adták be a derekukat a Daciának, amely már Nyugat-Európában is egyre vonzóbb alternatívának számít.
Nem csoda, hogy az eredeti tervekkel ellentétben mostanra létrejött a teljes nyugat-európai hálózat, utolsónak a dánok adták be a derekukat, ám az öt- és hétüléses kivitelben is kapható Lodgyval itt is megjelent a román márka.
A Dacia így már csak az utolsó nagy falatra, Nagy-Britanniára koncentrálhat, ahol várhatóan az év végére szintén bevezetik a márkát, és onnantól kezdve már csak a pénzt kell számolgatniuk a románoknak. Pontosabban azt, hogy a Daciákon keresett busás haszonból mennyit kell lepasszolni a Renault-nak, hogy ott is rendben legyenek a gazdasági adatok.
A Dacia ugyanis alacsony ára ellenére (európai átlagban 20 százalékkal olcsóbb, mint konkurensei) szokatlanul nagy árréssel dolgozik, üzemi eredménye 9-10 százalék között volt legutóbb, ami magasabb, mint a hagyományos gyártóké.
Amennyiben ehhez hozzátesszük, hogy folyamatosan nő a piaci részesedése is Európában (idén májusban 2,2 százalékos volt, egy évvel korábban csak 1,7), akkor talán azt sem túlzás kijelenteni, hogy az európai válság egyik nagy nyertese a Dacia: legnagyobb piacán, Franciaországban tavaly 84 522 autót adtak el, a második legizmosabb piacon, Németországban pedig 46 617-et. Ez a tavalyi összes értékesítés (359.654) harmadát jelenti, az új piacokkal (összesen 41 országban vannak jelen) idén 400.000 körüli eladást produkálhatnak.
|