2013. október 02. 08:16
- B. K.
|
A Hyundainál nem fogy a lendület, ugyanazzal a precíz hengerléssel haladnak tovább, mint amivel nem is olyan régen nekiálltak az autóipar térképnek átrendezésének.
Minden egyes modelljük jelentős lépés előre, ami most már csak azért is meglepő, mivel a közvetlen előd generációk is már bőven megütötték a konkurensek szintjét. Valószínűleg szinte mindenki úgy vélte, hogy elfogy a szufla a Hyundainál, de nem így történt.
Az új i10-es kedvéért például csak a törökországi gyártóközpontba beletoltak 677 millió dollárt, ami magyar forintban nagyjából ötvenszerese a legutóbbi lottónyereménynek, azaz kb. 148 milliárd dollár.
Mindezt úgy, hogy az i10 kifejezetten Európának épül, annak az autópiacnak, amely továbbra is a béka feneke alatt van, sőt a prognózisok szerint a következő két évben sem várható változás.
A Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) nevű gyártóbázis mindenestre készen áll arra, hogy évente 200 ezer darab autót gyártson, az i10 mellett egyébként a nagyobbik testvér, i20-as készül még a törökországi üzemben.
|