Mivel a 458 Italia szegmensében a Ferrarinak egyelőre nincs új autója, az olaszok igyekeznek a lehető legtöbb bőrt lehúzni a sportkocsiról. Valószínűleg ennek köszönhető az is, hogy a frankfurti autószalonra is egy újabb különkiadással készülnek, Speciale néven. És hogy mitől különleges a Speciale? Hát attól, hogy az autó eredeti, 4,5 literes V8-as motorját addig piszkálták, amíg a korábbi 562 lóerő helyett 597-et csalogattak elő belőle. A 35 lóerős tuning nem tűnik eget verőnek, de ezzel együtt 133 lóerő/literes mutatójával a Ferrari megépítette a világ legerősebb szívómotorját, szóval le a kalappal.
Ezzel együtt a kocsi gyorsulása is javult valamicskét, hiszen a 0-100-as sprintet sikerült három másodperc alá szorítani, nulláról kétszázra pedig 9,1 másodperc alatt gyorsul a Speciale. A végsebességet illetően egyelőre nincsenek hivatalos adatok, de a gyáriak szerint gyorsabb, mint a széria 458, és az Enzónak is odaver. Ilyen sebességhez a motortuning valószínűleg kevés lenne, ezért a Speciale átdolgozott légterelőket és lökhárítókat kapott, cuki kis szárnyakkal a küszöbtoldatokon, ráadásul a különkiadás 90 kilogrammal könnyebb (1290 kg) a széria változatnál.
Az olaszok egyelőre nem hozták nyilvánosságra, mennyit kérnek majd egy-egy példányért, de nem hinném, hogy gondjuk lenne az értékesítéssel, hiszen a 458 Italia alapkivitele is a legkívánatosabb Ferrarik közé tartozik.
|