Szép csöndben frissítette a MiTót az Alfa Romeo, talán maguk az olaszok sem voltak benne biztosak, hogy miképp lehet tálalni azt, hogy kéthengeres motor kerül egy Alfa Romeóba.
Merthogy ez történt, a MiTo megkapta a 105 lóerős kéthengeres TurboTwinAir egységet, ami nem menettulajdonságai, hanem a hengerek száma miatt meglepő. Kíváncsian várom az „alfások” és „antialfások” véleményét, de ítéletet mondani csak akkor érdemes, ha ismerjük a motor egyéb adatait is.
A kis turbós egység maximális nyomatéka 145 Nm, ami 2000-es fordulattól áll rendelkezésre, míg a 105 lóerőt 5500-nál adja le a motor. Hatfokozatú kéziváltóval hivatalos átlagfogyasztás mindössze 4,2 liter száz kilométerenként, CO₂ kibocsátása pedig 99 g/km. Nulláról 100 km/h-ra 11,4 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 184 km/óra.
A MiTo természetesen továbbra is elérhető számos más motorral is, az 1,3-as és 1,6-os dízel (86 és 120 LE) mellett öt 1,4-es benzinmotort állítottak csatasorba 70 és 170 lóerő közötti teljesítménnyel.
A facelift kívülről igen óvatos volt, finoman áttervezték a hűtőrácsot, megjelent egy krómozott keret. Belül új kárpitok és a műszerfal választható színkombinációja mellett a Uconnect multimédiás rendszer jelenti az újdonságot.
A MiTo nem csak a két hengerrel, de nevével is megtörte az Alfa névadó hagyományát, számok vagy jól csengő olasz szó helyett betűszavakat kapott. A Mi Milánóra, a To Torinóra utal, igaz, a mitónak további jelentése is akad, nem meglepő módon a mítosz.
|