Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/magazin/9043-szamla-nelkuel-feketen.html

Számla nélkül, feketén

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.

Legújabb twittek

Keresés
2013. április 26.
keresés



Számla nélkül, feketén
2013. április 23. 09:02 - Bukovics Krisztián

Az autóipari válság a kereskedések mellett, vagy tőlük függetlenül működő szakszervizeket is egyre keményebben sújtja, hiszen az emberek ott spórolnak, ahol tudnak. Míg korábban kijárt a családi négykerekűnek a szakszerviz, most jó lesz Pista bácsi is a sarokról. Az se baj, ha ezzel lőttek a szervizkönyvnek, mert „úgyse adjuk el egy darabig anyuskám, alólunk fog ez kirohadni, ha megéljük”. Akár minden rendben is lehetne a sztorival, pedig nagyon nincs így.

szerviz 02

Nézzenek meg egymás után egy feketén dolgozó garázsműhelyt, és egy szakszervizt, valószínűleg első látásra leesik a különbség, és egyáltalán nem a csillogó-villogó környezetre gondolok, bár valljuk be, az sem feltétlenül rossz dolog, ha nem nyakig mocsokban áll az autónk.

A legfontosabb különbség, hogy a végén kapok egy számlát az elvégzett munkáról, amit el lehet tenni, és ha véletlenül valami nem stimmel, akkor szépen oda lehet tenni a műhelyvezető orra elé. Persze nem kizáró ok ez egy vitatott esetre, de milliószor több eséllyel bizonyítjuk be igazunkat.

Sokan erre mondják, hogy az ő szerelőjük nem olyan, meg amúgy is rokon gyerek, nem csap be. De becsap, előbb-utóbb biztosan, csak maximum nem tud róla az illető, de hogy egy esetleg rosszul meghúzott csavar miatt bekövetkezett sérüléses baleset esetén még véletlenül sem őt vonják felelősségre, azt biztos.

A magánszféra után mostanra pedig elértünk oda, hogy a céges autók is szép lassan áttérnek a sunfiszerelőkhöz, annak ellenére, hogy az autóval kapcsolatos költségek egy jelentős részét az illető egyszerűen leírhatja az adójából.

szerviz 01

Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke a Magyar Nemzetnek nyilatkozva nem is leplezte csalódottságát: „nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket a járműjavítás áfájának 50 százalékos visszaigényelhetősége, az illegális műhelyek aránya ugyanis továbbra is rendkívül magas, hetven százalék körüli”.

Gablini ismeri a szervizek világát, hiszen mielőtt felépítette volna kereskedői hálózatát, kitanulta a szakma fortélyait, gyanítom, tudna ő mesélni a múlt rendszerbeli garázsszervizekről is eleget. Azóta azonban sokat fordult a világ, a mai autókhoz nem elég egy villáskulcs készlet, az agyonbonyolított elektronika mellett a futóművek, fékek, kisegítő berendezések is egyre bonyolultabbak, ráadásul nem csak márkánként, hanem egy márkán belül modellenként is eltérőek lehetnek.

A Gémosz azt javasolja a NAV-nak, hogy minden céges autó javítási költségét írhassák le a vállalkozások, amelyek ezzel érdekeltté válnának a számlás szervizek megbízásában.

Az ötlet használhatónak tűnik, kérdés, hogy a NAV lemond-e némi bevételről, bár igazából nincs sok ideje vacillálni: ha nem mond le magától, a vásárlók szép lassan teljesen átpártolnak a számla nélküli szervizek világába, és így is elesik a bevételtől az adóhatóság.


Számla nélkül, feketén
 
Újautó-kereső
Részletes keresés
Márka:
Modell:
Üzemanyag:
Kategória jellege:
Karosszéria:
Listaár: -