A Caterham sokakat meglepett, amikor nem is olyan régen bejelentette, hogy új, belépőszintű modelljéhez a Suzuki szállít majd motorokat.
A meglepetés nem is annyira a japán márkával történő együttműködés miatt volt, sokkal inkább azért, mert a Caterham egy háromhengeres, mindössze 660 köbcentis motorban látta meg a legkisebb modellje élményforrását.
A japán belpiacos modellekben használt kis motor a Caterham szerint a legideálisabb választás, és valószínűleg nem is tévednek sokat. A Suzuki-alapú erőforrást egy kis turbóval izmosították, így kerek 80 lóerőt és 107 Nm-et tud, ami első hallásra talán kevésnek tűnik. Ha hozzátesszük, hogy az autó súlya mindössze 1080 kilogramm, 0-ról 100 km/óára pedig 6,5 másodperc alatt gyorsul – ez azért már nem rossz.
Főleg, ha kicsit tovább boncolgatjuk a történetet: ha ugyanebből a kis Suzuki motorból Japánban még lelkes amatőrök is 100 lóerőt simán kipréselnek, a legjobbak akár 120-140 lóerőt is kihoznak belőle, akkor vajon a Caterham miért csak 80-ig jutott?!
A válasz egyszerű, a fránya Euro-normákban keresendő, ezzel a motorral ugyanis simán hozza az Euro6-ot a belép szintű Seven 160, hogy azután a tulaj hogyan nyúl hozzá – akár kis gyári segítséggel – a motorhoz, az már nem ide tartozik.
A modell egyébként továbbra is puritán megjelenéssel érkezik, a hagyományos karosszéria alatt 14-es kerekek, rajtuk mai szemmel nézve érthetetlenül sovány, 155/65-ös gumik feszülnek. A belső tér maga a teljes sivárság, a műszerfalról ellenben öt analóg műszer figyel ránk, az opciós listán pedig olyan luxustételek szerepelnek mint a szélvédő, a taposó szőnyeg, a fűtés vagy a Momo háromküllős sportkormány.
Az angoloknál már az ár is ismert: aki szívesen elbíbelődik az autó összerakásával, az 14.995 fontért (kb. 5,1 millió forint) hozzájuthat a kirakókészlethez, aki viszont készen szeretné emgkapni a Seven 160-at, annak további 3 ezer fontot (egymillió forintot) kell leperkálnia.
|