Az utóbbi időkben valahogy a japánok rájöttek arra, hogy talán nem ártana kicsit visszanyúlni a 90-es évekbeli sportos vonalhoz. A Hondától a Toyotáig mindegyikük kicsit beszürkült az utóbbi években, s egy-egy fellángolás mellett inkább a biztos utat járták.
Ezzel azonban sokat veszítettek karakterükből, sokan ugyanis a könnyű kis sportgépeik maitt kedvelték meg a japán gyártókat. Az utóbbi időben ezt egyre többször hallhatták vissza a gyártók, és szép lassan ismét elkezdtek izgalmas autókat előhúzni a tarsolyból.
A Toyota és a Subaru közös sportautója volt talán az első a sorban, de korántsem az utolsó. A Honda kis roadstere ugyanis egy teljesen más kategóriában érkezik, és ha minden igaz, az eredetileg a japán belpiacos „kei” autók mezőnyébe tervezett S660 némi módosítással mifelénk is elérhető lehet.
Az autóban egy 660 köbcentis, eredetileg 64 lóerős kis benzines dolgozik és gyakorlatilag a modell már „késznek” tekinthető: a Honda ígérete szerint a 2015-re tervezett piacra dobásig mér egy ponyvatetőt kap az autó, más már nemigen változik rajta. Elnézve a fotókat, igazuk van a hondásoknak, így ahogy van szívesen betolná az ember a garázsba.
Nem kizárt, hogy erre Európában is lesz esély, mivel a Honda komolyan fontolóra vette, hogy az öreg kontinens rajongóihoz is eljuttassa a kis roadstert, amelynek jó eséllyel népes vásárlóközönsége is akadna, lévén, hogy egy egykor népszerű, ma teljesen üres kategóriába érkezne. A 660 köbcentis motor európai bevezetését elvetették a japánok (bár a Caterham éppen most lépte meg ezt egy Suzuki motorral), helyette egy egy literes, turbós benzinesben gondolkodnak, 100 lóerő körüli teljesítménnyel.
Akár így, akár úgy, csak biztatni tudom őket: gondolkodjanak és hozzák mifelénk is az S660-at…
<
|