Nem túlzás ez? Akadálykikerülő rendszer a Ford-tól
Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.
Lehet, hogy csak én vagyok túlságosan bizalmatlan az új technikákkal szemben, de egy kicsit gyors nekem ez a tempó. Oké, egy csomó, a gyakorlatban bizonyító újítás bevált, kezdve az ABS-től folytatva a sávelhagyásra figyelmeztető rendszereken keresztül az önálló parkolásra képest automatákig, de azért valahogy még mindig idegenkedek attól, hogy átengedjük a kormányt a mesterséges intelligenciának.
A Ford legújabb fejlesztése ugyanis finoman szólva is jövőbe mutató, és az benne a legdurvább, hogy már most „életképes”, azaz bevethető.
A Ford egy olyan technológiával felszerelt tesztautót mutatott be, amely automatikus kormányzással és fékezéssel képes elkerülni az ütközést a forgalmi sávban megálló vagy lassító járművekkel, illetve gyalogosokkal: az “Akadályelkerülő” rendszer automatikusan kormányoz és fékez, ha a vezető ezt a veszélyre figyelmeztető jelzés után sem teszi meg.
Az Akadályelkerülő technológia három radarral, ultrahangos érzékelőkkel és egy kamerával figyeli az autó előtti 200 méteres útszakaszt. Ha a rendszer lassan mozgó vagy álló akadályt lát, először figyelmeztető jelzést villant fel, majd pedig hangjelzést ad. Ha a vezető ezután sem kezd elkerülő manőverbe vagy fékezésbe, az Akadályelkerülő rendszer lefékezi az autót, közben pedig felméri, melyik irányban van hely a kitéréshez, és az elektromos szervokormány használatával segít kikerülni az akadályt. A szakemberek több mint 60 km/órás sebesség mellett tesztelték technológiát.
Nem tudom: bár szkeptikus vagyok, de azért van ebben ráció, s ha ezzel emberéletek menthetőek meg, akkor igazából nincs jogalap arra, hogy tiltakozzunk ellene. Azért nagyon kíváncsi lennék, ki hogyan látja mindezt közületek!