2013. október 24. 11:53
- B. K.
|
Egy amerikai felmérés szerint a vásárlók leggyakrabban fehér fényezéssel rendelik meg új autójukat, ezzel véget ért az éveken keresztül tartó szürke dominancia.
A Detroit Free Press jelentése szerint minden ötödik autót fehér fényezéssel értékesítettek 2012-ben az USA-ban egészen pontosan az eladott járművek 21 százaléka pompázott valamilyen fehér színben.
Ezt ellenpárja, a fekete fényezés követi 19 százalékos részesedéssel, a dobogó harmadik fokán pedig a szürke szín áll 17 százalékkal. A kimutatás külön érdekessége, hogy e három szín uralmát valószínűleg nehéz lesz megtörni, ugyanakkor „színesedik” az autópark, egyre népszerűbb a kék és a piros fényezés, sőt egyes kategóriákban (például az egyterűek közt) az arany- és bézs szín is egyre kedveltebb.
Az autógyártók persze sokkal szélesebb színskálán gondolkodnak, érdemes belenézni a hivatalos szín elnevezésekbe – egészen elképesztően fantáziadús színárnyalatok és elnevezések vetélkednek egymással, akár egy-egy modell esetében is.
A vásárlók többsége érzelmi benyomások alapján választja ki az autója színét, holott a fényezés közlekedésbiztonsági szempontból sem utolsó dolog.
A legtöbb időjárási viszony közepette például éppen a fehér szín a legfeltűnőbb, megelőzve a sárga és piros különböző árnyalatait is, amelyek jobban beleolvadnak a környezetbe.
|